کد خبر: ۵۹۹۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری‌های پیامکی

رئیس پلیس فتای استان زنجان درباره ارسال پیامک‌های تبلیغی هشدار داد و گفت: با وجود اطلاع‌رسانی بسیار شاهد کلاهبرداری در این زمینه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی آدینه‌لو اروز از افزایش تخلفات فضای مجازی به ویژه کلاهبرداری و سودجویی مالی به طرق مختلف خبر داد و اظهار کرد: یکی از شگردهای کلاهبرداری از سوی سودجویان کلاهبرداری از طریق پیامک است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه از روزهای قبل شاهد کلاهبرداری در قالب‌های مختلف از جمله قطع یارانه و یا مباحث مربوط به توزیع سبد کالا و شمولیت آن هستیم، تصریح کرد: این نوع کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به کاربران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری در این بخش از طریق اخذ اطلاعات کارت بانکی قربانیان انجام می‌شود، اضافه کرد: در این روش کلاهبرداران با اخذ اطلاعات مربوط نسبت به خالی کردن حساب کاربران اقدام می‌کنند.

آدینه‌لو همچنین با هشدار نسبت به آگاه شدن جامعه در مبحث «فیشینگ» گفت: شهروندان باید دقت کنند که برای کسب اطلاعات در هر زمینه‌ای به سایت‌های معتبر مراجعه کنند و به لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه با وجود اطلاع‌رسانی بسیار درباه این نوع کلاهبرداری‌ها بازهم شاهد فریب و گرفتار شدن مردم در دام کلاهبرداران هستیم، گفت: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 و نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی پلیس فتا اطلاع دهند تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین