کد خبر: ۵۹۹۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳

امام جمعه همدان: بانوان کم‌حجاب پای انقلاب ایستاده اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان شامگاه پنجشنبه در اجتماع حجاب و عفاف در همدان با بیان اینکه حجاب ورود در عرصه تمدن است گفت: افراد باحجاب اهل خودباوری، تمدن، عزت نفس هستند و با حجاب، تعالی روحی، الهی و انسانی برای انسان ایجاد شد و حجاب باعث تکامل شخصیتی مرد و زن می شود.
امام جمعه همدان: بانوان کم‌حجاب پای انقلاب ایستاده اند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حبیب اله شعبانی موثقی گفت: اسلام حجاب را برای افرادی که اهل تمدن، تعالی و اندیشه و فکر نبودند واجب نکرده است؛ حجاب به همه زن ها در آن دوران واجب نشد و تنها به زن هایی واجب شد که اهل تمدن، تفکر و اندیشه بوده و اصالت انسانی داشتند و مورد ارزش و کرامت الهی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: باید با بی حجابی به سمت بی تمدنی حرکت کرد، امروز غرب گرفتار بی تمدنی است؛ بی حجابی نشانه روشنفکری نیست بلکه حجاب نشانه روشنفکری است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با عنوان اینکه حجاب تنظیم کننده روابط درست زن و مرد است گفت: روشنفکر واقعی کسی است که انسانیت خود را حفظ کرده و در جامعه به جای حضور جنسی حضور انسانی دارد و دنبال جلوه گری و دلبری از دیگران نیست.

وی افزود: افراد با حجاب آنقدر خودباور و دارای اعتماد به نفس هستند که حاضر نمی شوند با نگاه دیگران خود را فربه کنند؛ امروز غرب با القای احساس حقارت به جامعه بی حجابی را در جامعه ترویج می کند اما این زیست عفیفانه است که موجب بقای خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اضافه کرد: حجاب یک هویت ملی و اسلامی و یک نماد و پرچم است و اگر بخواهیم مشکلات اجتماعی، ناهنجاری ها و آمار طلاق کاهش یابد عشق و امنیت در خانواده ترویج شود و از گزند آسیب های اجتماعی رها شویم همه باید به سمت حجاب حرکت کنیم.

حجت الاسلام شعبانی موثقی حجاب را سنگر دفاع از اسلام دانست و بیان کرد، بیشتر زنان کم حجاب متین هستند و در ایام محرم و صفر و شب های قدر با حضور در مساجد با خدا نجوا می کنند در حالیکه حجاب این افراد مورد پسند ما نیست.

وی تاکید کرد: عده ای اندکی معاند هستند و ضدیت با حجاب دارند و سیاهی لشکر دشمن کفر و سرباز تمدن غرب هستند اما اکثر بانوان با وجود اینکه کم حجاب هستند اما معنای آنها بی دینی و تکفیر نیست چراکه این افراد در آئین های ملی مذهبی، راهپیمایی و رای دادن ها حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان خطاب به دشمنان گفت: احساس نکنید که در کشور ما یارگیری کرده اید و دشمنی که دنبال بی حجاب کردن بانوان هستند بدانند بانوان حتی کم حجاب پای انقلاب ایستاده اند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی علت بروز بدحجابی در جامعه را وابسته به تغییر سبک زندگی و فضای تربیتی و اجتماعی جامعه دانست و تاکید کرد: این وضعیت به معنای تضاد و تقابل این قشر نیست.

وی به عنوان چند سوال از بانوان پرداخت و گفت: چرا دشمن از وضعیت حجاب شما احساس خوشحالی می کند؟ چرا کسانی که به عقاید شما حمله می کنند شما را به عنوان لشکر خودی می دانند؟ چرا دشمنان، لیبرال ها، سکولار ها، بی دین ها و کافرها از وضعیت پوشش شما خوشحال می شوند، وضعیت پوشش شما چقدر می تواند به خانواده ها آسیب برند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: جامعه متدین ما برخی مواقع از وضعیت حجاب و عفاف گلایه دارند که این موضوع درست و قابل نقد است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ادامه داد: مساله حجاب یک امر تخصصی است و اظهار نظر های عوامانه به این موضوع آسیب می زند بنابراین از مسئولان می خواهیم در اظهار نظر نسبت به مساله حجاب دقت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان این سوال که آیا تنها دولت و پلیس در زمینه حجاب مسئول است گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

وی ادامه داد: امر به معروف، دعوا کردن و عصبانی شدن، نیست چرا جامعه نسبت به ناهنجاری های اجتماعی بی توجه شده است؟ چرا تذکر نمی دهند؟ چرا جامعه مذهبی در اماکن تفریحی حضور ندارند؟

حجت الاسلام شعبانی موثقی عنوان کرد: امروز مساله حجاب نیازمند به کارهای فرهنگی است و با برخوردهای سطحی نمی توان به نتیجه دست یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین