کد خبر: ۵۹۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۲:۰۹

آجرلو: معلمان صبور باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ یک نماینده مجلس خواستار صبوری معلمان و ارایه فرصت برای حل مشکلات و مطالبات منطقی آنان شد. 

فاطمه آجرلو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخطبه‌های نمازجمعه تهران که بر رفع سوءتفاهمات میان نظام و معلمان برای حل مشکلات این قشر زحمتکش تأکید کرده بود گفت: «اینکه تا به امروز و در طول این مدت به فرهنگیان بی‌مهری شده شکی وجود ندارد. عائله وزارت آموزش و پرورش زیاد هستند و بسیاری از حقوقی را که برای کارمندان دیگر دولت قائل شده‌اند برای معلمان در نظر نگرفته‌اند. حقوقی مثل بازنشستگی و سختی کار و حق مسکن و ...» 

این نماینده مجلس تصریح کرد: «چه کاری سخت‌تر از تربیت نیروی انسانی؟ چه کاری سخت‌تر از ارتباط با کسانی که باید آینده نظام در اختیار آنان قرار گیرد؟ این امر نگاه بسیار ویژه‌ای می‌طلبد». 

آجرلو با بیان اینکه این مباحث تا به امروز مورد غفلت کارگزاران نظام قرار گرفته افزود: «باید برنامه‌هایی برای حفظ منزلت معلمان و تمامی دست‌اندرکاران وزارت آموزش و پرورش و همچنین معیشت و عزت آنان در اولویت برنامه‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها طراحی کرد. این کار با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت آموزش و پرورش آغاز شده و بحث‌هایی مطرح شده است تا هم در حوزه نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری منزلت، معیشت و عزت معلمان حفظ شود». 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: «به دلیل حجم عظیم کار به نظر می‌رسد باید گام به گام بیشتر رفت و معلمان باید برای حل این مسایل و مشکلات صبور باشند و فرصت بدهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین