کد خبر: ۵۹۹۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

۵G شاخ اپل را می‌شکند؟

به عقیده کارشناسان، پشتیبانی از شبکه ۵G یکی از عواملی است که موجب شکست آیفون در برابر رقبایش می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به آنکه بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های سازنده موبایل در سراسر جهان نظیر سامسونگ، ال‌جی، هواوی، لنوو، نوکیا و غیره در طول یک سال اخیر بارها از برنامه‌های خود برای ارائه و عرضه گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات مجهز به فناوری نسل پنجم اینترنت همراه سخن گفته‌اند، به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی اپل هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است هرچند که چندی پیش اخبار و شایعاتی مبنی بر عرضه چنین محصولاتی از سوی اپل در فضای مجازی منتشر شد اما این شرکت هرگز به صورت رسمی در این باره اعلام برنامه نکرد.

حالا کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به تازگی با انتشار گزارشی جدید برآورد و اعلام کرده‌اند که عدم ارائه و انتشار گوشی‌های هوشمند آیفون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G موجب خواهد شد اپل از سایر رقبای خود همچون سامسونگ و هواوی عقب بیفتد به گونه‌ای که دیگر نتواند به جایگاه و سهم بازاری که آنها به خود اختصاص داده‌اند، برسد.

چندی پیش بود که منابع آگاه اعلام کردند که اپل قصد دارد بعد از آنکه سایر تولیدکنندگان موبایل به تولید و توسعه محصولات مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G اقدام کردند، خود به تولید یک یا دو مدل آیفون با چنین قابلیتی بپردازد که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ میلادی آن را معرفی و عرضه خواهد کرد این در حالیست که برخی دیگر از کارشناسان معتقدند آیفون ۵G تا پایان سال جاری میلادی معرفی و عرضه خواهد شد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که اپل با تعلل و تأخیر در عرضه این محصول احتمالاً قصد دارد درصد موفقیت سایر تولیدکنندگان موبایل در فروش‌های مجهز به ۵G و همچنین استقبال کاربران جهانی از آن را تخمین زده و در صورتی که برایش صرفه اقتصادی داشته باشد، خود نیز یک گوشی هوشمند مجهز به این فناوری را روانه بازارهای جهانی موبایل کند.

این در حالیست که گروهی دیگر از تحلیلگران معتقد بودند که اپل با این تأخیر و تعلل در حقیقت خود را از عرصه رقابت با سایر غول‌های تکنولوژی نظیر سامسونگ عقب خواهد انداخت و ممکن است در صورت موفقیت این شرکت کره‌ای، اپل برای همیشه از بزرگترین رقیب آسیایی خود عقب بماند.

یکی دیگر از دلایل تعلل اپل در عرضه گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G، عدم حصول اطمینان از توسعه خود این فناوری و پلت فرم‌های آن است چراکه علی رغم تلاش‌های بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های تلکام در جهان هنوز توسعه و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد و هنوز بسیاری از متخصصان نمی‌توانند از سرنوشت روشن و آینده این فناوری سخن بگویند. این تحلیلگر بر این باور است که اپل می‌خواهد سایر تولیدکنندگان موبایل را سپر بلای خود کند و در صورتی که احتمال شکست و عدم موفقیت در این حوزه وجود داشته باشد، خود گرفتار آن نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین