کد خبر: ۵۹۹۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز کرده است؟

گوشی های سری Huawei Mate 20 برای اولین بار در ماه اکتبر سال 2018 در سه نسخه Huawei Mate 20، Mate 20 Pro و Huawei Mate 20 X معرفی شدند و مورد استقبال بسیار خوب کاربران قرار گرفتند. پرچمداران Huawei Mate 20 به پردازنده قدرتمند و هوشمند اختصاصی هوآوی یعنی Kirin 980 مجهز شده‌اند؛ همچنین هوآوی برای نمایش تصاویر با کیفیت بسیار بالا و گیرا از صفحه نمایش OLED بر روی خانواده Huawei Mate 20 استفاده کرده است.
آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز کرده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به گسترش جهانی شبکه 5G، شرکت هوآوی تصمیم گرفت تا برای تأمین نیاز کاربران خود نسخه 5G پرچمدار Huawei Mate 20 X را معرفی کند. Huawei Mate 20 X در واقع اولین گوشی 5G تجاری شرکت هوآوی است که در بازار جهانی عرضه می‌شود. پرچمدار Huawei Mate 20 X 5G در ابتدا برای کشور سوییس و سپس برای انگلستان عرضه شد و هم اکنون توسط اپراتورهایی نظیر EE، O2، Three، Vodafone و Sunrise پشتیبانی می‌شود.

هوآوی در آینده نزدیک نسخه 5G گوشی Huawei Mate 20 X را در بازار چین و روسیه عرضه می کند. پرچمدار Huawei Mate 20 X 5G از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسخه LTE ندارد اما با توجه به این که مودم‌های 5G از آنتن‌های بیشتری نسبت به نسخه 4G LTE بهره می‌برند، هوآوی تغییراتی را در طراحی داخلی و مشخصات فنی Huawei Mate 20 X داده است.

برای آشنایی با مشخصات فنی این گوشی، ابتدا به بخش جذاب آن، یعنی دوربین می‌پردازیم. Huawei Huawei Mate 20 X 5G مانند نسخه قبلی خود از دوربین سلفی با لنز 24 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در قسمت پشتی دستگاه شاهد استفاده از ماژول دوربین مربعی با لنزهای سه گانه برند معروف Leica هستیم. در این مجموعه از سنسور 40 مگاپیکسلی، سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده شده است. اما لنز دوربین اصلی Huawei Mate 20 X 5G یک تفاوت مهم با نسخه قبلی دارد و آن هم استفاده از قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری است؛ در حالی که نسخه قبلی تنها از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می‌کرد.

آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز کرده است؟

Huawei Mate 20 X 5G مانند نسخه پیشین از صفحه نمایش 7.2 اینچی OLED با رزولوشن 2224 در 1080 پیکسل استفاده می‌کند و هوآوی از همان تراشه قدرتمند Kirin 980 به همراه حافظه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی استفاده کرده است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، مودم‌های 5G به دلیل استفاده از تعداد آنتن بیشتر نسبت به نسخه 4G LTE برای نصب درون دستگاه به فضای بیشتری نیاز دارند و به همین دلیل هوآوی مجبور به تغییر ساختار داخلیHuawei Mate 20 X شده است و اصلاحاتی را در باتری آن اعمال کرده است.

نسخه قبلی Huawei Mate 20 X به همراه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شده بود؛ اما هوآوی برای ایجاد فضا به منظور نصب مودم 5G در مدل جدیدتر از باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. اما در این زمینه جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا هوآوی برای جبران باتری، در این محصول از قابلیت شارژ سریع 40 واتی استفاده کرده که سرعت شارژ آن 2 برابر بیشتر از نسخه قبلی Huawei Mate 20 X است. همچنین فناوری سوپرشارژ 40 واتی هوآوی موفق به دریافت تاییدیه TÜV Safety شده است که امنیت این فناوری شارژ سریع را توسط این شرکت آلمانی تایید و تضمین می‌کند.

از سوی دیگر تکنولوژی پیشرفته خنک کننده داخلی این گوشی موجب می شود در نرم افزارهای سنگین و بازی ها در عین بازده بالا در این مدل، شاهد داغ نشدن گوشی باشیم. این سیستم خنک کننده با انتقال گرمای پردازنده اصلی گوشی، طول عمر این گوشی را نیز در استفاده طولانی مدت بالا می برد.

آشنایی با گوشی 5G هوآوی؛ چه چیزی Huawei Mate 20 X 5G را از سایرین متمایز کرده است؟

یکی از نکات جذاب دیگر در این پرچمدار 5G پشتیبانی از قلم هوشمند M-Pen است که استفاده از این محصول را برای کاربران آسان و جذاب‌تر می‌کند. بدون شک پرچمدار Huawei Mate 20 X 5G پایدارترین و سریع‌ترین شبکه 5G را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ زیرا Huawei Mate 20X 5G تنها گوشی هوشمند 5G موجود در بازار است که به شکل همزمان از دو معماری شبکه‌های 5G یعنی NSA و SA پشتیبانی می‌کند.

مودم 5G هوآوی با نام Balong 5000، اولین مودمی است که با معماری‌های NSA و SA سازگار است و همزمان از شبکه های مخابراتی 2G، 3G، 4G و 5G پشتیبانی می کند. همچنین این مودم 5Gاز استاندارد TDD/FDD نیز پشتیبانی می کند. هوآوی با تجمیع تمام این امکانات در مودم 5G خود، بار دیگر نشان داده است که به عنوان پیشروترین شرکت در زمینه 5G شناخته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین