کد خبر: ۵۹۹۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

زیباکلام: جبهه پایداری مثل استالین به عرصه سیاسی نگاه می‌کند

«جریان تندرو جبهه پایداری کاری ندارد چه کسی اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدالی، لیبرال یا ملی‌گراست. آنها مثل استالین به عرصه سیاسی نگاه می‌کنند و معتقدند: «کسی که با ما نیست دشمن ماست.»
زیباکلام: جبهه پایداری مثل استالین به عرصه سیاسی نگاه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

«اصولگرایان در انتخابات مجلس می‌خواهند حضور فعالی داشته باشند اما روی نوع ورود هنوز به توافقی دست نیافتند. با وجود خبر سیاسی آغاز کار رسمی شورای وحدت، محمدرضا باهنر از احساس تکلیف ناطق نوری برای بازگشت به عرصه سیاست خبر داد.

صادق زیباکلام درباره تأثیر سیاست‌ورزی ناطق نوری بر معادلات انتخابات مجلس به نامه نیوز گفت: نتیجه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان داد که اصولگرایان در تهران و کلانشهرها با چالش اقبال مردمی مواجه هستند. بنابراین میانه‌روهای این جریان به این جمع‌بندی رسیدند که باید یک تلاش و تقلای جدیدی را انجام دهند.

وی افزود: جریان میانه‌رو و معتدل اصولگرا در قالب ائتلاف آقایان ناطق نوری، محمدرضا باهنر و علی لاریجانی می‌کوشد که اولاً امید مردم برای تغییر از طریق صندوق رأی از بین نرود و همچنان مشارکت عمومی در انتخابات پرشور و نشاط باشد؛ ثانیاً جلوی یکه‌تازی جبهه پایداری را بگیرند و نگذارند آنها مجدداً به مجلس راه پیدا کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی یادآور شد: جریان تندرو جبهه پایداری کاری ندارد چه کسی اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدالی، لیبرال یا ملی‌گراست. آنها مثل استالین به عرصه سیاسی نگاه می‌کنند. معتقدند: «کسی که با ما نیست دشمن ماست.» فراموش نکنیم مُهر و کفشی که در قم به سر و سوی آقای علی لاریجانی پرتاب شد، اصلاح‌طلبان، ملی‌-مذهبی‌ها و لیبرال‌ها نزدند بلکه تندروها مدعی اصولگرایی این کار را کردند.

وی با بیان این که از علی لاریجانی اصولگراتر نمی‌توان پیدا کرد، افزود: آن روز مُهر و کفش به علی لاریجانی کوبیده شد تا به او بگویند چون با «ما نیستی، دشمن ما هستی.» لذا اصولگرایان میانه‌رو هم تلاش دارند جذابیت صندوق رأی را حفظ کنند و هم مانع قدرت‌گیری دوباره تندروهای جبهه پایداری شوند اما نمی‌دانم چقدر این تلاش در نهایت نتیجه‌بخش خواهد بود.

زیباکلام با بیان این که از آقای ناطق نوری گلایه دارد، اظهار کرد: زمان انتخابات مجلس دهم بارها و بارها به طرُق مختلف از آقای ناطق نوری خواهش و تمنا کردم که «اگر به انقلاب اعتقاد دارید الان باید به خاطر آینده نظام وارد صحنه انتخابات شوید و مدیریت مجلس را به دست بگیرید.» اگر چهار سال پیش آقای ناطق نوری وارد انتخابات مجلس دهم شده بود، قطعاً مجلس دهم امروز وضع دیگری داشت.

وی ادامه داد: مجلس دهم با مدیریت ناطق نوری شاید در رأس امور قرار نمی‌گرفت اما مثل امروز در قعر امور هم نبود. مجلس دهم در چهار سال گذشته هیچ نقشی برای امور مهم کشور ایفا نکرد. روزی من به اصلاح‌طلبان هم انتقاد کردم و گفتم اگر می‌گذاشتید که هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شود نتیجه کار طور دیگری رقم می‌خورد.

این استاد دانشگاه توضیح داد: ای کاش که آقای ناطق نوری چهار سال پیش احساس تکلیف می‌کرد اما جلوی ضرر را از هر جا بگیریم، منفعت است. در مجموع خوب است که اصولگرایان معتدل ائتلافی را میان خود به وجود آورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
دقیقاً
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین