کد خبر: ۵۹۹۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

موسوی: انتظار ما از شرکای اروپایی برجام، گام‌های عملی، موثر و مسئولانه است

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی در خصوص برجام تاکید کرد: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیم ها و گام های عملی، موثر و مسئولانه در روند اجرایی شدن برجام است.
موسوی: انتظار ما از شرکای اروپایی برجام، گام‌های عملی، موثر و مسئولانه است
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ها و موضع گیری های طرف‌های اروپایی برجام را با دقت به لحاظ میزان انطباق با تعهدات این دولت‌ها وفق توافق مزبور و مصوبات کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می‌دهد. تاکید می‌کنیم تداوم اقدامات داوطلبانه مبتنی بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران مطابق با برجام ریشه در متقابل بودن حقوق و تکالیف پیش بینی شده در برجام دارد و چنین مسیری نبایستی به عنوان یک جاده یکطرفه تلقی شود.

سیدعباس موسوی افزود: انتظار ایران از شرکای اروپایی برجام، اتخاذ تصمیمات و گام‌هایی عملی، مؤثر و مسئولانه در روند اجرایی شدن آن است. هرگونه انتظار از ایران برای بازگشت به شرایط قبل از ۸ می ۲۰۱۹ بدون اثبات اراده سیاسی جدی و توانایی عملی طرف‌های اروپایی در ایجاد توازن در انجام تعهدات بر اساس برجام و منتفع شدن عملی ایران از آثار لغو تحریم‌ها به نحو پیش بینی شده در برجام یک انتظار غیرواقع بینانه و مغایر با اهداف، منطق و محتوای برجام است. تکرار می‌کنیم تا زمانی که طرف مقابل متعهد باشند ما نیز به همان میزان متعهد می‌مانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین