کد خبر: ۶۰۰۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

اعتراض به یکطرفه شدن خیابان ویلا+عکس

در حالی از روز گذشته خیابان استاد نجات الهی (ویلا) بخاطر طرح گذر صنایع دستی از جنوب به شمال یکطرفه شد که جمعی از سکنه و کسبه محل امروز به دعوت شهرداری منطقه 6 به ساختمان شهرداری تهران رفتند تا مشکلات و گلایه‌هایشان از اجرای آنی طرح را مستقیما به مدیران شهری بیان کنند.
اعتراض به یکطرفه شدن خیابان ویلا+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از اهالی ضمن اعتراض به اجرای این طرح گفت: این طرح به هیچ عنوان مورد قبول ما نیست و بسیاری از اهالی مخالف آن هستند و امروز نیز در نامه‌ای با امضای آنها این موضوع به شهرداری منعکس خواهد شد.

وی افزود: ۴۰ سال است که در این محل ساکن هستم و محل را به خوبی می‌شناسم. این طرح اجرا می‌شود و شما مسوولان شهرداری راس پایان ساعت اداری به خانه‌های خود می‌روید و مشکلات برای ما اهالی می‌ماند.

وی بااشاره به یکطرفه شدن ویلا تنها بخاطر طرح گذر صنایع دستی گفت: موضوع گذر و مغازه‌های صنایع دستی چرا به حقوق سکنه محله غلبه دارد؟ چرا بخاطر یک طرح مسیر مردم باید تغییر کند و برای رفتن به جنوب خیابان این همه پیاده برویم، در حالی که همسر من نابینا است و برای تردد با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: ای کاش برای این جلسه اطلاع رسانی می‌کردید تا سایرین نیز در این جلسه حاضر می‌شدند و نارضایتی آنها نیز به گوش شما می‌رسید این طرح به هیچ عنوان برای منافع اهالی اجرا نشده وتنها منافع کسبه را در نظر گرفته است. لذا خود آنها باید هزینه این طرح را پرداخت کنند لطفاً این پول از جیب مردم و بیت المال پرداخت نکنید نباید ما اهالی فدای کافه‌ها و کسبه‌های این خیابان شویم، اهالی در این طرح دیده نشدند و درخواست می‌کنم این طرح اجرا نشود.

اعتراض به یکطرفه شدن خیابان ویلا+عکس

یکی از یکی از افراد حاضر در این جلسه که از کسبه خیابان ویلا نیز هست، معتقد است ویلا نه بخاطر کسبه صنایع دستی بلکه بخاطر گذر صنایع دستی یکطرفه شده است.

وی در حالی که نامه‌ اعتراضی با امضا و مهر 40 نفر مغازه‌داران خیابان ویلا را نشان می‌داد، ضمن مخالفت با اجرای این طرح گفت: تا به امروز مشکل و دغدغه ما تامین جای پارک خودرو برای مشتری‌ها را داشتیم که با اجرای این طرح بیم آن وجود دارد این مشکل دو چندان شود.

یکی دیگر از افراد حاضر در جلسه از عدم نظرسنجی شهرداری از سکنه و کسبه محل انتقاد کرد و دیگری هم از دور بودن مسافت خیابان‌های جایگزین گلایه کرد و خواستار توقف طرح شدند.

در واکنش به این اعتراضات و انتقادات دهداری پور شهردار منطقه 6 در سخنانی گفت: باید زیرساخت‌ها را طوری قرار دهیم فضاهای عمومی در اختیار مردم قرار بگیرد. شهرداری به دنبال رضایت شهروندان است اما گاهی اجرای برخی طرح‌ها در ابتدا با مشکلاتی مواجه است و مقاومت‌های می‌شود اما باید بدانیم در این خیابان تنها همان چیزی که تشریح شده یعنی تعریض پیاده رو اجرا خواهد شد و هیچ اتفاقی دیگری نمی‌افتد.

اعتراض به یکطرفه شدن خیابان ویلا+عکس

وی افزود: نظرات شهروندان را لحاظ می‌کنیم اما باید نسبت به انسان محور شدن شهر اقدام کنیم.برای موضوع پارکینگ هم تهمیدات لازم باید اندیشیده شود و تعداد مورد نیاز پارکینگ در این محور براورد و احداث شود. تلاش کرده‌ایم در ارتباط با ذی‌نفعان باشیم و به این شکل طرح را اجرایی کنیم.

شهردار منطقه 6 این را هم گفت: قطعاً دلیلی ندارد اگر بانک یا اداره در این محدوده است و مثلاً ۵۰۰ نفر پرسنل دارد صد یا ۲۰۰ جای پارک در اطراف ساختمان خود را اشغال کند ادارات می‌تواند برای کارکنان خود سرویس در نظر بگیرند. بی تردید رضایت مردم برای ما اهمیت زیادی دارد. همانطور که امروز در اینجلسه نظرات شهروندان را گرفتیم در ادامه اجرای این طرح نیز نظرات شهروندان اخذ خواهد شد. هر پیشنهادی که شدنی باشد و رضایت بیشتر شهروندان را همراه داشته باشد مدنظر قرار می‌گیرد.

مردم راه خود را پیدا می‌کنند

در ادامه این جلسه نجاتی معاون ترافیک شهرداری منطقه 6 در پاسخ به پرسش یکی از تاکسیران خیابان نجات الهی درباره تعیین تکلیف خط تاکسی این خیابان گفت: موضوع تاکسی‌ها از جنوب به شمال خیابان مشکل ندارد و بیشترین مسافران نیز در همین مسیر ترددمی کنند اما از شمال به جنوب تاکسی‌ها باید از مسیر جایگزین استفاده کنند قطعاً مردم راه خود را پیاده می‌کنند این همه خیابان همانند ولعیصر در تهران دو طرفه بوده و بعداً یکطرفه شده است مشکلی ندارد مردم راه خود را پیدا می‌کنند. خیابان عضدی امروز کارکردی ندارد و به دسترسی محلی تبدیل شده است اگر بار ترافیکی به این خیابان منتقل شود مشکل هم حل می شود و این خیابان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: آیا پیاده روی فعلی خیابان نجات الهی در شان این خیابان است بعضاً پیاده رو در این خیابان آنقدر باریک می‌شود که امکان تردد دو نفر در کنار هم وجود ندارد ما در این خیابان به دنبال ایجاد پیاده راه نیستم بلکه می‌خواهیم پیاده رو را درست کنیم به شکلی که از دو متر پیاده روی فعلی به شش متر تعریض شود. ظرفیت‌های بسیار خوبی در این خیابان وجود دارد و می‌توانیم از فضاهای موجود در این خیابان و خیابان‌های فرعی آن برای پارکینگ و پارک حاشیه‌ای استفاده کنیم قطعاً اگر تقاضا بیشتر شود می‌توانیم نسبت به احداث پارکینگ‌های مکانیزه هم اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز اگر تعداد عابرین پیاده در این محور افزایش پیدا کند باید از خیابان تردد کنند، افزود: قطعاً ساماندهی ترافیکی مناسب در این محور با اجرای این طرح انجام خواهد شد و موضوع پارکینگ در این محور مدنظر قرار می‌گیرد.

اعتراض به یکطرفه شدن خیابان ویلا+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین