کد خبر: ۶۰۰۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

تحلیل روزنامه تایمز درباره اعزام ناو جنگی انگلیس به خلیج فارس

روزنامه نگار برجسته روزنامه «تایمز» در مورد اعزام سومین ناوجنگی انگلیس به منطقه خلیج فارس گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با ایران ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزاش روزنامه تایمز لندن، «لوسی فیشر» روز سه شنبه در پیام توییتری نوشت: نیروی دریایی رویال در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) سومین ناوجنگی کشتی جنگی اچ‌ام‌اس کنت (HMS Kent) را به آب های خلیج فارس اعزام می کند.

شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از وزارت دفاع انگلیس نوشت؛ اعزام ناوهای جنگی به منطقه خلیج فارس در راستای یک برنامه ریزی و عملیات طولانی مدت انگلیس با عنوان «Kipion» در این منطقه است و هیچ ارتباطی با تنش کنونی انگلیس با ایران ندارد.

این شبکه افزود: ایران این اقدام انگلیس را به عنوان رفتاری تنش آمیز تلقی خواهد کرد اما وزارت دفاع قطعاً می گوید که اعزام ناوهای جنگی در راستای یک طرح برنامه ریزی شده صورت می گیرد.

نیروی دریایی انگلیس علاوه بر ناوچه مونتروز، چهار کشتی مین‌روب و یک کشتی نظامی کمکی در آب‌های غرب آسیا دارد.

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش «گریس ۱»، حامل نفت ایران را اعلام کرده و مدعی شدند؛ این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس، اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با یادآوری مخالفت‌های اتحادیه اروپا با تحریم‌ها و قوانین فرا سرزمینی، گفت: ادعاهای لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی‌ها می‌خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند.

سفیر ایران در انگلیس نیز هشدار داد: اگر نفتکش و محموله ایران آزاد نشود، اقدام انگلیس بی پاسخ نمی‌ماند.

وی تصریح کرد که انگلیس با اشتباه محاسباتی در توقیف غیر قانونی نفتکش [ایران] نباید دوباره اشتباه خود را تکرار کند.

هانت عصر شنبه اعلام کرد: اگر مطمئن شویم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود، به آزادی آن کمک می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین