کد خبر: ۶۰۰۱۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

سفیر ایران در بغداد در گفتگو با الجزیره: تسلیم آمریکا نمی شویم/ محرکان جنگ پشیمان خواهند شد

سفیر ایران در عراق گفت: بحران کنونی میان کشورش و آمریکا جدید نیست زیرا ایران شاهد بحران های بزرگتر از آن بوده و توانسته است با موفقیت از سد انواع و اقسام تحریم بگذرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ایرج مسجدی» با بیان این مطلب به شبکه الجزیره قطر گفت: ایران اکنون برای مقابله با هرگونه بحران، قویتر از قبل است.

مسجدی که در برنامه «دیدار امروز» در شبکه الجزیره سخن می گفت، افزود: آمریکا وعده ها و توافقنامه هایی که با ایران امضا کرده بود را نقض کرد و اگر خواهان حل بحران کنونی است باید زبان قلدری و تهدید را کنار بگذارد و با بازگشت به توافق هسته ای به مسیر درست بازگردد.

مسجدی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها هیچ گزینه دیگری جز حل و فصل این بحران ندارند، خاطرنشان کرد: ایران موافق پیروی از وسایل غیر مسالمت آمیز نیست اما به هیچ وجه در شرایط محاصره و تحریم با آمریکایی ها مذاکره نمی کند.

وی اضافه کرد: اگر تهران خواهان جنگ نیست قطعا آمریکایی هم هم خواهان آن نیستند زیرا باعث نابودیشان خواهد شد در نتیجه آنها مجبورند به توافق هسته ای بازگردند زیرا ایران به هیچ وجه از منافع خود دست برنمی دارد و زیر بار هیچ گونه زور سر خم نمی کند.

سفیر ایران در بغداد درباره دیدگاه کشورش در قبال کشورهایی که آمریکایی ها را به جنگ ترغیب می کند، تصریح کرد: خطرات جنگ همه گیر است و تنها شامل ایران نمی شود. حالا چه آمریکا باشد و چه ترغیب کنندگان این کشور برای جنگ با ایران.

مسجدی ادامه داد: پیش بینی های تهران هیچ فرصتی را برای وقوع جنگ نظامی نمی بیند اما در صورتی که رخ دهد، آمریکایی ها آغازگر آن خواهند بود هرچند که این اراده ایران خواهد بود که سرنوشت آن را تعیین خواهد کرد و شکست بزرگ وتاریخی به آمریکا و جنگ افروزان متحمل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه توافق هسته ای تعهداتی را پیش پای همه طرف ها قرار می دهد در حالی که آمریکا از آن خارج شد اما ایران و اروپایی ها در آن ماندند، خاطرنشان کرد:اگر اروپایی ها به تعهداتشان پایبند باشند، ایران نیز به تعهداتش پایبند خواهد بود اما اگرپایبند نباشند، ایران نیز تعهداتش را کاهش خواهد داد.

مسجدی با بیان اینکه ضرب الاجل ایران به اروپایی ها پیامی به همه طرف هاست مبنی بر اینکه ایران نمی تواند صبر کند و براساس توافق هسته ای، تعهداتش را کاهش خواهد داد، درباره دیدگاه کشورش در خصوص موضع عراق نسبت به این بحران نیز گفت: دو کشور، همسایه هستند و تهران انتظار داشت که بغداد در صورتی که ببینید که حق با ایران است، از تهران حمایت کند. دولت ایران نمی خواهد عراق وارد مشکلاتش با آمریکا شود بنابراین از تلاش های عراق برای کاهش تنش حمایت می کند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین