کد خبر: ۶۰۰۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

مشکل بهداشتی در استخرها دیدید با ۱۹۰ تماس بگیرید

ئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با اشاره به تشدید نظارت ها بر استخرها در فصل تابستان، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل در آب استخرها، با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شقاقی، اظهار کرد: متصدیان استخر موظفند هر سانس وضعیت آب استخر را از نظر کیفی مورد کنترل قرار دهند و فاکتورهای اصلی مانند میزان کلر، کدورت و ph آب را بررسی کنند.

وی افزود: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی و کیفی در آب استخر اعم از کدر بودن آب و بوی زننده کلر و…، می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند تا بازرسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کنند.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت تصریح کرد: در کنار نظارت متصدیان استخرها و مردم، بازرسان وزارت بهداشت نیز بر وضعیت استخرها نظارت دارند.

شقاقی با اشاره به تشدید نظارت‌های وزارت بهداشت بر استخرها در فصل تابستان، بیان کرد: ما هر دو هفته یک بار از آب استخرها بازدید و نمونه برداری می‌کنیم.

وی به نقش مهم مردم در بحث رعایت بهداشت آب استخر اشاره کرد و افزود: افراد بهتر است قبل از ورود به استخر دوش بگیرند و آلودگی‌های مختلف بدن خود را شست و شو دهند. هر اندازه که آلودگی کمتری وارد استخر شود استخر سالم‌تر خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم آموزش رعایت بهداشت فردی به کودکان برای حضور در استخر، ادامه داد: کودکان قبل از رفتن به درون استخر باید از توالت استفاده کنند. همچنین، افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی و واگیردار تا زمان بهبودی کامل از ورود به آب استخر خودداری کنند.

شقاقی با تأکید بر اینکه تمامی استخرها باید مجهز به تجهیزات و ابزار کنترل باشند، تصریح کرد: بازرسان وزارت بهداشت مجهز به تجهیزات بوده و محیط را بازرسی می‌کنند و در صورت عدم مطابقت استخر با استانداردهای لازم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل قانونی در خصوص برخورد با متخلفان این حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: البته امیدواریم در این مورد، کار به مراحل برخورد قانونی نرسد و متصدیان استخرها، همکاری‌های لازم را با بازرسان وزارت بهداشت داشته باشند و وضعیت آب را به ما اعلام کنند.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم آموزش و ارتقای فرهنگ مردم در استفاده از استخرها، خاطرنشان کرد: صدا و سیما می‌تواند در این خصوص فرهنگ سازی کند و وزارت بهداشت نیز از طریق مراکز جامع سلامت، آموزش‌ها را در این حوزه توسعه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین