کد خبر: ۶۰۰۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

آمریکا به ازسرگیری مذاکرات هسته ای با کره شمالی امیدوار است

با وجود هشدار پیونگ یانگ درباره تاثیر منفی رزمایش آمریکا و کره شمالی بر ازسرگیری مذاکرات هسته ای پیونگ یانگ و واشنگتن، آمریکا نسبت به برگزاری این مذاکرات ابراز امیدواری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی سه شنبه در اولین اظهار نظر درباره مذاکرات با آمریکا پس از دیدار ۳۰ ژوئن (۹ تیر) "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" در منطقه مرزی غیرنظامی دو کره و توافق طرفین برای ازسرگیری مذاکرت هسته ای، اعلام کرد، با توجه به رزمایش مشترک ماه آینده میلادی (اوت / ‏مرداد) آمریکا و کره جنوبی، ‬ ممکن است در رابطه با توقف روند آزمایش های هسته ای اش تجدیدنظر کند.

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به بیانیه سه شنبه پیونگ یانگ اعلام کرد، همچنان به تعهداتی که کیم و ترامپ در دیدار ژوئن در خاک کره شمالی و نشست هانوی ویتنام در فوریه به عهده گرفتند، پایبند است.

"مورگان اورتاگاس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، امیدواریم هیچکس در دولت آنها و یا در دولت ما، جلوی توانمندی ترامپ و کیم برای انجام تعهدات به عهده گرفته شده در ویتنام را نگیرد. البته، ما به ازسرگیری مذاکرات خوش بین و امید داریم و می توانیم به تعهدات عمل کنیم.

دولت کره جنوبی نیز چهارشنبه اعلام کرد، انتظار می رود مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی انجام شود و امید می رود آنها به نتیجه برسند.

در پی اولین دور مذاکرات ترامپ و کیم در سنگاپور، رئیس جمهوری آمریکا از تعلیق رزمایش مشترک با کره که واشنگتن آن را "بسیار تحریک آمیز" خوانده بود، خبر داده بود.

کره شمالی از مدت‌ها قبل برگزاری رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی را تمرینی برای حمله احتمالی به آن کشور محسوب و آن را محکوم کرده است.

کره شمالی در بیانیه سه شنبه تاکید کرد، تصمیم ما برای انجام ندادن آزمایش موشک های بالستیک هسته ای و بین قاره ای یا تصمیم آمریکا برای متوقف کردن رزمایش های مشترک، تعهدی برای بهبود روابط دو جانبه بود بود و صرفاً یک سند در حد کاغذ نبود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین