کد خبر: ۶۰۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

پمپئو برای رایزنی درباره ونزوئلا به آمریکای لاتین سفر می کند

مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا فردا(پنجشنبه) به چهارکشور اکوادور، آرژانتین، مکزیک و السالوادور سفر می کند و در باره بحران ونزوئلا، هجوم بسیار زیاد مهاجران به مرزهای جنوبی آمریکا و نیاز به همکاری امنیتی بیشتر با همتایان منطقه ای خود گفت و گو خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ها از وزارت امور خارجه آمریکا، پمپئو از پنجشنبه ۱۸ ژوییه (۲۷ تیرماه) تا سه شنبه ۲۳ ژوییه (اول مرداد ماه) به کشورهای اکوادور، آرژانتین، مکزیک و السالوادور سفر خواهد کرد. وی در آرژانتین در دومین «کنسرسیوم وزرای مبارزه با تروریسم در نیمکره غربی» Western Hemisphere Counterterrorism Ministerial)) شرکت می کند.

در این نشست، وی به صورت دوجانبه با همتاهای منطقه ای خود از جمله شیلی و باهاما دیدار می کند.»

یکی از مقامات گفته است: «این سفر که در سطح وزرا برگزار می شود در نظر ما اقدام مهمی است که در جهت تقویت اقدامات جمعی که برای پرداختن به این تهدیدات و حفاظت از نیمکره ما مقابل بلایا و بدبختی که از زمان سربرآوردن و تشدید تروریسم در نیمکره ما، دامنگیر ما شده، باید انجام شود.»

وزیر امور خارجه کنونی دولت «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ به کاخ سفید پیوسته است و این نخستین سفر وی به آمریکای جنوبی محسوب می شود که از مدت ها پیش «حیاط خلوت آمریکا» محسوب می شده است.

به گفته مقامات آمریکا، پمپئو به عنوان رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در مکزیک با «مارچلو ابرارد» Marcelo Ebrard دیدار می کند و درباره دستور «وسیع این گفت و گوها» صحبت می کنند؛ مهاجرت از آمریکای مرکزی به آمریکا در دستور کار این گفت و گوهاست.

«در اکوادور، وزیر خارجه آمریکا که این نخسین سفرش طی ۹ سال گذشته محسوب می شود، درباره روابط رو به افزایش اقتصادی و تجاری، مبارزه با قاجاق مواد مخدر و افزایش هجوم مهاجران از ونزوئلا مذاکره می کند»

مقامات اکوادور تخمین می زنند که برخی از ۶۰۰ هزار (ششصد هزار) شهروند ونزوئلا در سال ۲۰۱۸، به خاطر بحران اقتصادی از طریق مزر کلمیبا از این کشور گریخته اند.

«به گفته یکی از مقامات، آنها فشار بسیار زیادی را از جانب دولت مادرو و و شرایطی که در این کشور حکمفرماست تحمل می کنند. در مکزیک، گفت و گوهای پمپئو با همتای مکزیکی خود مباحث متعددی را برمی گیرد که یکی از آنها مهاجرت از آمریکای مرکزی به ایالات متحده است.»

مقامات رسمی آمریکا اعلام کرده اند که پناهجویان که بشتر اهالی گوتمالا، هندوراس و السوالدور هستند، بخشی از مرز را که متعلق به آمریکاست بسته اند. این سه کشور با مشکلاتی مانند جنایات سازمان یافتن، خشونت و آشوب هاب مستمر سیاسی مواجه هستند.

تیم ترامپ توانایی پناهجویان را برای دریافت پناهندگی محدود کرده و میلیون ها دلار را که این سه کشور محروم و فقیر می خواستند از آن استفاده کنند، قطع کرده است. هدف تیم ترامپ از این اقدام، تنبیه آنها به خاطر مهاجرت به سوی شمال (آمریکا) بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین