کد خبر: ۶۰۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

شیوه جدید کلاهبرداری

معاونت فضای مجازی دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: پیامک‌های متعددی در روز جاری برای شهروندان به‌شکل تصویر پیوست ارسال شده است که دقیقا همان کلاهبرداری با وعده برنده شدن به‌عنوان مشترک خوش حساب و غیره و البته باشگرد و شیوه جدیدتری است که پس از ارتباط و تماس تلفنی شهروند را به‌پای عابر بانک فراخوانده و در نهایت کل حساب او را با دستان خودش خالی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

قاضی حقدادی تاکید کرد: به شهروندان مجددا تذکر می‌دهیم که برای دریافت وجهی که در قرعه‌کشی برنده شده‌اید، نیازی به‌مراجعه پای عابر بانک یا پرداخت مبلغی برای ارسال یا تامین موجودی خاصی ندارد.

وی ادامه داد: برای دریافت وجه صرفا شماره حساب یا کارت را اعلام کنید و به‌هیچ عنوان نیازی به اعلام اطلاعات کامل حساب یا اطلاعات روی کارت نیست.

معاونت فضای مجازی دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: مطمئن باشید تمام این موارد کلاهبرداری بوده که افراد شیاد با برنامه‌ریزی قصد تخلیه حساب شما را دارند.

طراح زورگیری و کلاهبرداری از مشتریان عابر بانک‌های مشهد در چنگ قانون

فرمانده انتظامی مشهد گفت: تیم دایره آگاهی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد روز گذشته هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود شاهد درگیری 2 جوان با فردی در کنار خیابان بودند.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: افسر گشت پلیس برای بررسی موضوع وارد عمل شد اما یکی از این 2 جوان متواری و ماموران انتظامی، متهم اصلی پرونده را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: فردی که طعمه متهم دستگیر شده و شاکی پرونده بود در تحقیقات اولیه به ماموران انتظامی پس از دریافت مبلغ 200 هزار تومان از دستگاه عابربانک، این جوان (اشاره به متهم) و همدستش به من حمله‌ور شده و با تهدید اسپری فلفلی، وجوه نقد همراهم را به‌زور گرفتند و قصد فرار داشتند که پلیس سررسید.

فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: تحقیقات از این متهم 40 ساله که 3 فقره سابقه کیفری دارد در حالی آغاز شده که شاکی دیگری نیز با حضور در کلانتری مدعی شده حدود یک هفته قبل، متهم و همدستش با فروش یک دستبند بدلی به‌عنوان طلا، مبلغ 2 میلیون و 300 هزار تومان از حساب بانکی‌اش برداشت کرده و متواری شده‌اند.

آقابیگی اظهار کرد: پلیس در بازرسی از متهم، کارت عابر بانک شهروندی که طلای بدلی به او فروخته شده و 4 قطعه کارت عابربانک دیگر و یک قطعه کارت موتورسیکلت کشف کرد.

وی افزود: تحقیقات برای دستگیری متهم فراری پرونده و کشف سرقت‌های انجام شده توسط این 2 سارق خیابانی ادامه دارد.

کشف بیش از 41 تن گندم قاچاق در سرخس

فرمانده انتظامی سرخس گفت: در راستای تداوم اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی، در محور سرخس به مشهد، یک دستگاه خودرو کامیون 10 تنی و یک دستگاه تریلر حامل گندم قاچاق را توقیف کردند.

سرهنگ احمدعلی دماوندی افزود: مأموران انتظامی از بازرسی خودروهای موردنظر 41 تن و 875 کیلوگرم گندم قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان ارزش گندم‌های کشف شده را 732 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی سرخس یادآور شد: در این زمینه 2 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین