کد خبر: ۶۰۰۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

وام خبرنگاران منتفی شد

خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، صنفی هستند که همیشه با مشکلات شغلی و مالی مواجه‌اند و به همین دلیل، حداقل امکانات و تسهیلات، برایشان مهم و راهگشاست. اما معلوم نیست چرا راه حمایت و تقویت این گروه پر از چالش و سنگلاخ است.
وام خبرنگاران منتفی شد
آفتاب‌‌نیوز :

یک سال قبل بود که سید محمدرضا دربندی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در نشست خبری ۱۵ مرداد ۹۷ از اختصاص وام ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی به خبرنگاران خبر داد و گفت: با یکی از بانک‌ها توافقاتی صورت گرفته است و وام‌هایی با رقم‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیون برای خبرنگاران تخصیص داده می‌شود که به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

خبرگزاری مهر نیز در روز هفت شهریور ۹۷ جزییات بیشتری از این خبر را از قول سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وقت منتشر کرد: تفاهم‌نامه‌ای با یک بانک در این رابطه منعقد شده و ما هم در معاونت مطبوعاتی، کمیته سه نفره‌ای تشکیل داده‌ایم که به‌محض عودت متن تفاهم‌نامه از بانک به وزارتخانه و در واقع آغاز روند اجرایی آن، این کمیته کار تشخیص صلاحیت خبرنگاران را برای تخصیص وام و اینکه به کدام خبرنگاران چه مقدار وام تعلق بگیرد، شروع می‌کند.

به گفته وی، سقف تسهیلات یاد شده که به‌صورت قرض‌الحسنه و با سود کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود، برای هر خبرنگار ۲۰ میلیون تومان است و البته اعتبار تخصیص یافته هم نامحدود نیست و به همین خاطر، فرآیندی برای بررسی وضعیت فعالیت خبرنگاران متقاضی در نظر گرفته شده و پس از طی این فرآیند، همه یا بخشی از تسهیلات یاد شده به متقاضیان داده خواهد شد؛ مکانیسم بررسی صلاحیت‌های مورد اشاره هم به‌زودی از سوی معاونت مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

۹ ماه بعد از خبر اولیه اختصاص وام، مدیرکل مطبوعات داخلی در فروردین ۹۸ در گفت‌وگو با ایرنا درباره تأخیر در پرداخت این وام توضیح داد: سال گذشته اقداماتی در این راستا انجام شد، اما با توجه به مسائل و مشکلات حقوقی، مسکوت ماند. در سال جاری تلاش می‌کنیم این وام به خبرنگاران پرداخت شود.

اکنون و با گذشت یک سال از وعده اولیه و گذشت چهار ماه از خبر تلاش برای رفع مشکلات حقوقی، هنوز هیچ خبری از وام خبرنگاران نیست و پیگیری‌ها نشان می‌دهد پرداخت وام به خبرنگاران منتفی شده است. یک منبع آگاه اطلاع داد که به دلیل مسائل حقوقی و مشکل واریز پول از وزارت ارشاد به بانک، این اتفاق تقریباً منتفی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
1
خبرنگار در نخست ازادی و امنیت میخواهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین