کد خبر: ۶۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
ابطحی خبر داد:

حساسیت خاتمی درباره سد سیوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمدعلی ابطحی» معاون پارلمانی دولت خاتمی، در نوشته‌ای که در سایت شخصی خود منتشر کرد به حساسیت‌های ویژه «سید محمد خاتمی» در دوران ریاست جمهوری و پس از آن نسبت به خطرات احتمالی آب‌گیری سد سیوند برای پاسارگاد و آرامگاه کوروش هخامنشی اشاره کرد.
وی همچنین به مصاحبه اخیر روزنامه «کیهان» با «حبیب‌الله بیطرف» وزیر نیروی دولت اصلاحات که طی آن از قول بیطرف عنوان شده‌بود که «اعتراض به آب‌گیری سیوند، جوسازی علیه دولت نهم است» اشاره کرده و از قول بیطرف تصریح کرده که «کیهان،‌ مصاحبه او را تحریف نموده است». 

ابطحی در ادامه نوشته خود با اشاره به حضور «محمد خاتمی» در جلسه‌ای که با حضور وی،‌ بی‌طرف و برخی دیگر از مدیران دولت اصلاحات در خصوص مسائل اخیر مربوط به آب‌گیری سد سیوند تشکیل شد، آورده است: خاتمی بی‌آنکه در جریان صحبت‌های ما و مصاحبه بیطرف باشد، حرف ها و حساسیت‌های آن روزهایش در دولت را گفت. من هم گزارشی از سایت ها، وبلاگ ها، خبرهای خبرگزاری ها و مهم‌تر تحرکات دانشجویی در حمایت از پاسارگاد که به نوعی حمایت از هویت فرهنگی ایرانیان است، ارائه دادم. 

وی سپس به «احساس غرور خاتمی و اعضای دولت وی نسبت به ایران دوستی دانشجویان و جوانان»‌ اشاره کرده و تاکید کرده: امروز به نظر می رسد که باید کارشناسان واقعی در این رابطه نظر بدهند. اگر سیوند به آثار باستانی پاسارگاد آسیب می رساند، باید آب گیری متوقف شود. سد را می توان همه جا زد ولی تاریخ و هویت کشور را نمی توان بازسازی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
0
2
نباید میراث ما خراب شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین