کد خبر: ۶۰۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۹
سران طالب‌ها نیز در محاصره هستند

طالبان در تله بزرگ ناتو و ارتش افغان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محاصره شبه‌نظامیان طالبان در استان اوروزگان افغانستان وارد سومین روز متوالی خود شده است. نیروهای ارتش افغانستان و سربازان ناتو بیش از دویست شبه‌نظامی طالبان را به محاصره خود درآورده‌اند. به گفته برخی منابع رهبر شبه‌ نظامیان طالبان در جنوب افغانستان نیز در میان محاصره‌شدگان است.

به گزارش رویترز، سخنگو طالبان صراحتا حضور رهبر این گروه ملادادولا در استان اوروزگان را تکذیب کرد. این در حالی است که فرمانده امنیتی این استان از حضور وی در میان محاصره‌شدگان خبر می‌دهد.

محمد قاسم دراین‌باره می‌گوید: ما اطلاعات موثقی داریم که سران ارشد طالبان برای حضور در جلسه‌ای مشترک به این استان آمده‌اند. بدین ترتیب ما خواهان بازداشت فوری همگی آن‌ها هستیم.

برخی تلویزیون‌های خصوصی در افغانستان به نقل از معاون وزیرکشور اعلام کردند که ملادادولا نیز در میان محاصره‌شدگان است.

سخنگو نیروهای ناتو نیز از هرگونه درگیری در استان اوروزگان اظهار بی‌اطلاعی کرد.این نخستین بار نیست که ارتش افغانستان ادعا می‌کند که فرمانده نظامی طالبان در جنوب افغانستان را دستگیر کرده است. سال گذشته نیز ناتو پس از حمله به یکی از مقرهای طالبان در جنوب افغانستان ادعا کرد که ملادادولا را به قتل رسانده است.

سخنگوی طالبان ضمن رد خبر حضور فرمانده نظامی خود در استان اوروزگان مدعی شد که وی در استان هلمند در سلامت کامل به سرمی‌برد. دادولا پیش از فروپاشی حکومت طالبان در سال 2001 میلادی از سوی رهبران ارشد این گروه به عنوان فرمانده جنوب کشور منصوب شده بود. نیروهای ناتو بر این باورند که وی فرمان بسیاری از عملیات‌های انتحاری را صادر می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین