کد خبر: ۶۰۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
در آستانه دیدار سولانا لاریجانی تاکید شد:

مخالفت آمریکا با غنی‌سازی محدود در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «گونزالو گالیگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گفت‌وگوهای امروز سولانا و لاریجانی به معنی از سرگیری مذاکره با ایران نیست و فقط فرصتی برای معامله‌ای سودمند با ایرانیها است. وی از ایران خواست از این فرصت برای حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای‌اش استفاده کند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه در آستانه دیدار علی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی ایران و خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آمریکا باردیگر بر موضع خود در قبال ایران تاکید کرد. در همین راستا گالیگاس امکان تغییر موضع آمریکا در قبال تعلیق کامل غنی‌سازی اورانیوم در ایران را رد کرد. این اظهارات در واکنش به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صورت گرفت که از امکان مجاز دانستن سطحی از غنی‌سازی اورانیوم در ایران از سوی غرب خبر داده بود.

در ادامه این گزارش آمده است پیش از این گروه 1+5 اعلام کردند اگر غنی‌سازی اورانیوم در ایران به طورکامل تعلیق شود آن‌ها حاضرند مشو‌ق‌های اقتصادی و سیاسی خود را در اختیار ایران قرار دهند. اما تهران با تاکید بر اینکه اهداف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است اعلام کرد حاضر به تعلیق نیست.

بنا به این گزارش برخی از کارشناسان نیز پیشنهاد کرده بودند که برای حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران می‌توان در طول مذاکرات به آن‌ها اجازه نصب سانتریفیوژها را بدون امکان غنی‌سازی اورانیوم داد.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: همزمان با دیدار لاریجانی و سولانا نیز امکان مصالحه‌ای این چنینی مطرح شده است. اما گالیگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد این مساله گفت: دیدار لاریجانی و سولانا به معنای از سرگیری مذاکره با ایران نیست و مذاکره با تهران همچنان با پیش‌شرط تعلیق کامل ‌غنی‌سازی اورانیوم امکان‌پذیر است.

وی افزود: بحث سولانا و لاریجانی فرصتی را برای معامله سودمند و مستقیم با ایران فراهم می‌کند. وی از ایران خواست با استفاده از این فرصت به حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای‌اش کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین