کد خبر: ۶۰۰۹۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

وزیرخزانه‌داری انگلیس استعفا می دهد

وزیر خزانه‌داری انگلیس به انتخاب قریب الوقوع بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر این کشور اشاره کرد و در عین حال گفت که پیش از استقرار فرد منتخب در کرسی نخست وزیری از سمت خود استعفا می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسپوتنیک، فیلیپ هاموند وزیر خزانه‌داری انگلیس در برنامه " TheAndrew Marr Show" کانال تلویزیونی بی‌بی‌سی اعلام کرد که پیش از تغییر نخست وزیر کشور، در روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه، (دوم مرداد) استعفا می‌دهد.

هاموند توضیح داد که نمی خواهم اخراج شوم. قصد دارم استعفا بدهم … قصد دارم درخواست استعفای خود را قبل از اینکه ترزا می برای تقدیم استعفای خود به کاخ بکینگام برود، در روز چهارشنبه به او ارائه کنم.

به گفته هاموند، او این تصمیم را با توجه به این نکته که دیدگاه‌هایش در مورد آینده کشور متفاوت با بوریس جانسون است که به اعتقاد وی نخست وزیر جدید انگلیس خواهد شد. وزیر خزانه‌داری توضیح داد که هرگز با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Brexit) بدون توافق، موافقت نخواهد کرد.

هاموند در اوایل ماه ژوئیه در یک سخنرانی در مجلس عوام گفت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق، ۹۰ میلیارد پوند (۱۱۴ میلیارد دلار) هزینه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که هر کسی که بعنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شود، در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، انگلیس را به سمت یک فاجعه هدایت خواهد کرد.

پیش از این نیز دیوید گوک، وزیر دادگستری بریتانیا گفته بود که "دیگر نمی‌تواند با بوریس جانسون، که به دنبال رسیدن به برگزیت بدون توافق است، کار کند". به گفته گوک خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق با "تحقیر ملی" همراه خواهد شد.

وزیر دادگستری بریتانیا نیز اعلام کرد: هفته آینده نامه استعفای خود را تسلیم "می" نخست وزیر فعلی، خواهد کرد پیش از آنکه توسط جانشین احتمالی وی (جانسون) برکنار شود.

جانسون ۷ ژوئیه اعلام کرد که انگلیس در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با و یا بدون توافق آماده است تا اتحادیه اروپا را ترک کند.

جانسون تاکید کرد که لندن از ۲۹ مارس (۹ فروردین) آماده است تا از اتحادیه اروپا خارج شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین