کد خبر: ۶۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۶

خرازی: لاریجانی از قدرت کافی برخوردار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فایننشیال تایمز به نقل از «صادق خرازی» سفیر سابق ایران در پاریس اعلام کرد لاریجانی در مذاکره امروز خود با سولانا از قدرت لازم برای مصالحه در مورد برنامه هسته‌ای ایران برخوردار است.

صادق خرازی در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی گفت: لاریجانی در مذاکرات خود از حمایت مقامات عالی‌رتبه ایران برخوردار است. فایننشیال تایمز می‌افزاید: این حمایت همان چیزی است که فقدان آن در مذاکرات گذشته لاریجانی با سولانا مانع از حل مساله هسته‌ای ایران شد.

بنا به این گزارش در سپتامبر سال گذشته اتحادیه اروپا پس از آن که دید لاریجانی طرح مشخصی با حمایت رهبران تهران در اختیار ندارد نسبت به ادامه مذاکرات ناامید شد. 

فایننشیال تایمز می‌افزاید: آقای خرازی نقش مهمی در دور قبلی مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا بازی کرده است و در ارسال نامه‌ ایران به واشنگتن در سال 2003 نیز نقش مهمی داشته است. وی در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد از دولت خارج شد اما رابطه خود با مقامات بلندپایه ایرانی را حفظ کرده است.

بنا به نوشته فایننشیال تایمز، خرازی سال گذشته در مصاحبه با این روزنامه گفته بود تهران آماده است با حفظ مرحله توسعه و تحقیق محدودیت‌هایی را در برنامه هسته‌ای‌اش بپذیرد.

وی در مصاحبه امسال خود نیز گفت: در پشت صحنه مذاکرات هسته‌ای و سایر موضوعات مربوط به ایران، رابطه تهران با واشنگتن مطرح است. خرازی افزود: این مساله می‌تواند در جهت مواجهه یا عادی سازی حرکت کند و چیزی بین این دو وجود ندارد.

وی همچنین اعلام کرد ایران تنها در صورتی در نشست شرم‌الشیخ شرکت می‌کند که علامتی از سوی آمریکا مبنی بر آزادی پنج دیپلمات خود ببیند. بنا به گفته خرازی آزادی این دیپلمات‌ها که از سوی نیروهای آمریکایی در اربیل دستگیر شده‌اند در شرایط حساس کنونی نشان‌دهنده حسن نیت آمریکا است. وی افزود:‌ تنها توافق بین آمریکا،‌ ایران و عراق می‌تواند به ایجاد ثبات در عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین