کد خبر: ۶۰۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶

خرج تهرانی‌ها ۵۱ درصد بیشتر از پارسال شد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: خانوارهای استان تهران در خرداد ۹۸ به‌طور میانگین ۵۱.۲ درصد بیشتر از خرداد ۱۳۹۷ برای خرید هزینه کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سعود افشین در حاشیه نشست با معاون طرح‌های آماری و طرح‌های ثبتی مرکز آمار ایران در جمع خبرنگاران گفت: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۸ استان تهران از سوی مرکز آمار ایران ۳۸.۹ درصد اعلام شد.

وی افزود: این میزان ۱.۳ درصد بیشتر از متوسط کشور است، در واقع خانوارهای استان تهران به‌طور میانگین ۵۱.۲ درصد بیشتر از خرداد ۱۳۹۷ برای خرید هزینه کرده‌اند و این هزینه نسبت به خرداد ماه ۹۸ به میزان ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: تا پایان سال ۹۸، ۴۵ عنوان طرح آماری در استان تهران انجام خواهد شد، البته ۲۵ عنوان به صورت طرح‌های جاری همچون نیروی کار، هزینه و درآمد، طرح‌های مرتبط با آمارهای قیمت هاو…است که موردی نبوده و هر ساله انجام می‌شود.

افشین گفت: آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور مربوط به سال ۱۳۹۵ است و سرشماری آتی، ده سال آینده و در سال ۱۴۰۵ به شکل کاملاً ثبتی مبنا و متفاوت از سرشماری‌های گذشته انجام خواهد شد.

وی افزود: در نظام آماری ثبتی مبنا به جای رفتن به سراغ مردم، ریزداده ها توسط دستگاه‌های اجرایی تولید می‌شود، بنابراین در نظام آمارهای ثبتی مبنا به ریزداده نیاز داریم و همکاری دستگاه‌ها در این امر بسیار اثر گذار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین