کد خبر: ۶۰۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
معاون حقوقی وزیر علوم:

پایان‌نامه فروشان متخلف محل فعالیت خود را فک پلمپ کردند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعدادی از مراکز متخلف عرضه و فروش پایان‌نامه که پیش از این شناسایی و پلمب شده بودند، با فک پلمب اقدام به امحاء ادله جرم کردند.
پایان‌نامه فروشان متخلف محل فعالیت خود را فک پلمپ کردند
آفتاب‌‌نیوز :

حسین سیمایی صراف با بیان اینکه انتظار این بود که موسسات یادشده قبل از جمع آوری ادله رفع پلمپ نمی‌شدند، افزود: مسئول یکی از این موسسات که بزرگترین مرکز تخلفات در زمینه خرید و فروش پایان نامه بود از امحاء ادله و آثار جرم خبر داد که البته این مسئله پذیرفتنی نیست و قاضی می تواند حقیقت را کشف کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تصریح کرد: این فک پلمب در شرایطی اتفاق افتاد که هنوز به تخلفات این افراد رسیدگی نشده است. در حالی که جمع آوری ادله جرم در حافظه کامپیوتر، زونکن ها و قفسه های این مراکز باید با حضور نماینده وزارت علوم و دادستان صورت می گرفت.

سیمایی صراف با بیان اینکه تعداد زیادی از این موسسه ها فک پلمب شده اند، یادآور شد: در زمان پلمب موسسه ها بر اساس تصاویر و آماری که به دست آوردیم، حدود ۲۰ هزار قرارداد پایان نامه فقط در یکی از این مراکز به دست آمده است.

او یادآور شد: این مبالغ را اگر ضربدر میانگین سه تا چهار میلیون تومان هزینه تهیه یک پایان نامه کنیم، رقمی به دست می آید که نشان‌دهنده فساد مالی این مراکز است. بنابراین افراد متخلف به علت دریافت غیرقانونی این ارقام از طریق غیرقانونی متهم به تحصیل مال نامشروع می‌شوند.
معاون وزیر علوم تاکید کرد: طبق قانون، این مبالغ باید به بیت المال بازگردد و فرد به همین میزان جریمه می‌شود.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، با فک پلمب، خلافکارهای بزرگ در زمینه خرید و فروش پایان نامه‌ها نجات پیدا کردند. صاحب بزرگترین مرکز خرید و فروش پایان نامه در این مورد حرفه ای است و به صورت زیرزمینی اقدامات خود را ادامه می دهد؛ هر چند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کوتاه نمی آید و این مسئله را پیگیری می کند.

طی چند ماه گذشته، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری قوه قضائیه و پلیس امنیت نسبت به شناسایی و پلمب ۲۵ مرکز متخلف خرید و فروش پایان نامه اقدام کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین