کد خبر: ۶۰۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

ترامپ در قامت هیتلر /عکس

هفته نامه آلمانی «اشترن» جدیدترین شماره خود را با تصویری از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که مانند «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمان سلام نازی ها می دهد، منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

این مجله آلمانی در کنار این تصویر عبارت «نبرد او» را که کنایه ای است از نام کتاب معروف هیتلر با عنوان «نبرد من» آورده است.

هیتلر در این کتاب به تشریح عقاید و اصولی که به زعم وی موجب پیشرفت و برتری قوم ژرمن در بین سایر اقوام شده است، می پردازد.
شماره جدید اشترن که به موضوع افراط گرایان از نئونازی ها، کوکلوس کلان ها و نژادپرستان پرداخته، رویکرد ترامپ را موجب گسترش اینگونه تفکرات در جامعه آمریکا دانسته است.
به گفته کارشناسان مرکز «سیمون وایزنتهال» لس آنجلس، این هفته نامه آلمانی رئیس جمهوری آمریکا را به خاطر تفاوت قائل نشدن بین اعتراضات نازی ها و کوکلوس کلان ها و کسانی که در برابر این جریان ها قرار گرفتند، مورد انتقاد قرار داده است.
بر این اساس تشبیه ترامپ به «هیتلر جدید» در دوره معاصر از سوی یک مجله آلمانی که مردم آن خاطره خوشی از راستگرایان افراطی ندارند، قابل تامل است.
از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، مجلات مختلف آلمانی با انتشار تصاویری کاریکاتورگونه از وی به نقد سیاست های داخلی و خارجی او پرداخته اند.

ترامپ در قامت هیتلر /عکس

در ماه فوریه نیز مجله اشپیگل با انتشار تصویری خشونت بار از ترامپ، سیاست های وی را از نابود کننده روح دموکراسی و آزادی بیان در آمریکا ارزیابی کرده بود.
در این تصویر ترامپ در یک دست کاردی خونین و در دست دیگر سر بریده و خونین مجسمه آزادی را دارد.
در آن زمان «کلاوس برینکبائویمر» سردبیر اشپیگل در تشریح این اقدام گفته بود تصویر صفحه اول این مجله حاکی از زیرپا گذاشته شدن تمامی ارزشهایی است که نماد آن مجسمه آزادی است.
به گفته وی آمریکا از سال 1886 به عنوان نماد آزادی و دموکراسی غرب، پذیرای مهاجران از گوشه و کنار جهان بوده اما با آغاز به کار ترامپ این روند متوقف شده است.

اواخر دی ماه 1396 نیز تارنمای این مجله آلمانی با اشاره به کتاب تازه منتشر شده «مایکل ولف» علیه ترامپ نوشت: «آتش و خشم» عنوان کتاب جدیدی است که سال اول ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید را به نمایش می کشد. این کتاب تازه چند روزی است که منتشر شده و یکی از کتاب های سال شده است. روزنامه نگاران هم خود محتوای کتاب را 'توصیف نشدنی' و 'نا مفهوم' تشخیص داده اند، از آنجا که مدعی می شود، قدرتمندترین مرد جهان واقعا احمق و خرف است.
اشپیگل ادامه داد: عنوان مجله ما نشان می دهد که چرا آتش و خشم منتشر شد و تا چه حدی به حقیقت نزدیک است. مهمتر از همه اینکه به پیامدهای رخ داده در آمریکا و جهان توسط یک دیوانه مسلح به سلاح هسته ای پرداخته است.

ترامپ در قامت هیتلر /عکس


او احتمالا در آینده در سمت خود باقی می ماند اما نه از نظر روانی و نه از نظر ذهنی مناسب ریاست جمهوری آمریکا نیست.
متاسفانه دقیقا نکته اینجاست که کل بشریت فقط بخاطر یک نفر در حال عقبگرد است. دستاورد چند دهه مبارزه برای فاجعه آب و هوایی، برای تهدید هسته ای، برای تساوی بین مرد و زن، سیاه و سفید و خیلی چیزهای دیگر به دست این شخص در حال نابودی است.
به نوشته این نشریه مشخص نیست اگر دنیا از دست ترامپ نجات پیدا کند از کدام نقطه آغاز می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین