کد خبر: ۶۰۱۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵

افزایش خطر ابتلا به آلرژی با مصرف مکرر آنتی بیوتیک‌ها

‌عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف بی رویه و مکرر آنتی بیوتیک ها، خطر ابتلا به آلرژی را افزایش می دهد.
افزایش خطر ابتلا به آلرژی با مصرف مکرر آنتی بیوتیک‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

‌دکتر احمد وثوقی افزود: کودکانی که به دلیل عفونت های ساده، آنتی بیوتیک دریافت می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلرژی قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی فرد و جامعه با علایم و اهمیت تشخیص به موقع آلرژی، اضافه کرد: در برخی از موارد، تشخیص رنیت آلرژیک و آسم با عفونت ها اشتباه گرفته شده و فرد به دلیل تشخیص نابه جا مجبور به مصرف آنتی بیوتیک می شود.

وی تصریح کرد: تجویز و دریافت آنتی بوتیک به طور اشتباه می تواند هزینه های زیادی را بر سیستم بهداشتی درمانی و خانواده بیمار وارد کند و بیمار به عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک نظیر مقاومت دارویی و واکنش های دارویی که گاهی ممکن است کشنده باشد، دچار شود.

وی تاکید کرد: علایم بیماری آلرژیک باید به خوبی شناخته و درمان شود تا فرد با عوارض بیماری مواجه نشود.

وی با بیان اینکه آلرژی درمان نشده در بسیاری از موارد به آسم تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: شناسایی عامل آلرژن که با شرح حال ، معاینه و در صورت ضرورت با انجام تست های آلرژی قابل شناسایی است، جزو درمان بیماری های آلرژیک به شمار می رود و تشخیص به موقع، فرد را از ابتلا به آسم و دیگر بیماری های تنفسی نجات می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین