کد خبر: ۶۰۱۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

در قوانین پرواز، کودکان 0 تا 2 سال نوزاد و 2 تا 12 سال کودک محسوب می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

آیا نرخ بلیط هواپیما کودکان با بزرگسالان یکسان است؟ نوزادان می‌توانند صندلی جدا داشته باشند؟ در طول پرواز چگونه می‌توان بازیگوشی‌های کودکان را کنترل کرد؟

بنا به اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک پرواز برای کودکان شرایطی کاملاً متفاوت با بزرگسالان دارد. این شرایط قیمت بلیط هواپیما تا امکانات، سرگرمی‌ها و حتی غذا را نیز شامل می‌شود.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

شرکت‌های هواپیمایی با در نظر گرفتن روحیه حساس این عزیزان تمام سعی خود را به کار می‌گیرند تا سفری آرام و خاطره‌انگیز را برای کودکان فراهم کنند. شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است اما در اکثر آن‌ها هزینه بلیط هواپیما نصف و یا کمتر از بلیط بزرگسالان محاسبه می‌شود. همچنین برخی از ایرلاین‌ها در طول پرواز خدمات سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال با خرید بلیط ماهان کودکان می‌توانند منو غذایی مخصوص به خود را داشته باشند و یا با خرید بلیط لوفت هانزا، میهمان‌داران این هواپیمایی یادگاری کوچکی را به کودکان هدیه می‌دهند.

خرید بلیط هواپیما برای کودکان

دو مورد سن کودک و سیستمی یا چارتر بودن بلیط هواپیما تعیین‌کننده نرخ بلیط برای این افراد می‌باشند. در قوانین پرواز، کودکان 0 تا 2 سال نوزاد و 2 تا 12 سال کودک محسوب می‌شوند. دقت کنید در مطالب زیر شرایط کلی خرید بلیط هواپیما برای کودکان بیان شده و ممکن است شرکت‌های هواپیمایی قوانین خود را در این خصوص داشته باشند؛ بنابراین قبل از خرید بلیط هواپیما برای کودکان، قوانین را با ایرلاین مربوطه چک کنید.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای چارتری

در پروازهای چارتری نرخ بلیط هواپیما نوزادان معمولاً 10 تا 15 درصد بزرگسالان محاسبه می‌شود. نوزادان در هواپیما صندلی ندارند و بایستی روی پای والدین خود بنشینند. خرید صندلی برای نوزادان با پرداخت مبلغ معادل نرخ کودکان 2 تا 12 سال امکان‌پذیر می‌باشد. برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز با دریافت مبلغ کمتر سبد نگه‌دارنده نوزاد را در اختیار والدین قرار می‌دهند. این سبد بسیار راحت بوده و معمولاً 12 تا 14 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. سبدهای نوزاد به دیوار کنار صندلی یا سقف متصل می‌شوند.

نرخ بلیط چارتر برای کودکان 2 تا 12 سال همانند بزرگسالان محاسبه می‌شود.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای سیستمی

به طور معمول نرخ بلیط نوزاد در بلیط سیستمی همانند چارتر 10 تا 15 درصد بزرگسالان محابه شده و سایر شرایط نیز مشابه بلیط چارتر می‌باشد؛ اما در مورد کودکان 2 تا 12 شرایط محاسبه بلیط متفاوت است.

کودکان 2 تا 12 سال حتماً بایستی صندلی داشته باشند. نرخ بلیط این عزیزان در شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت است اما در حالت کلی قیمت بلیط هواپیما کودکان در پروازهای داخلی نصف و در پروازهای خارجی حدوداً 80 درصد نرخ بلیط بزرگسالان می‌باشد.

خرید بلیط برای کودکان، بدون حضور والدین امکان‌پذیر است؟

کودکان بدون حضور والدین اجازه سفر ندارند؛ اما برخی از خطوط هواپیمایی شرایطی را فراهم کرده‌اند که کودکان 2 تا 12 سال بدون حضور والدین امکان سفر را داشته باشند. در این صورت والدین بایستی فرم‌‎های مربوط به سفر کودکشان را از شرکت هواپیمایی دریافت کرده و به صورت کامل و دقیق پر کنند.

امکانات و سرگرمی‌های ویژه کودکان در پرواز

برخی از شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای طولانی مدت امکانات و سرگرمی‌های ویژه‌ای را برای کودکان در نظر می‌گیرند. این بازی‌ها علاوه بر سرگرمی جنبه آموزشی نیز دارد. منوی غذایی ویژه طبق سلیقه کودکان از دیگر امکاناتی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. مسافران با رزرو صندلی‌های بیزینس کلاس می‌توانند از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند.

رعایت نکات زیر پرواز با کودکان را دلپذیر تر می‌کند

کودکان معمولاً در سفر بهانه‌گیرتر از روزهای دیگر هستند، بنابراین قبل از سفر لیستی از وسایلی که کودک شما به آن‌ها علاقه دارد، تهیه کنید تا اگر در سفر آن‌ها را از شما خواست به راحتی در اختیار او قرار دهید. دقت داشته باشید وسایل را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. در صورتی که کودک شما از داروی خاصی استفاده می‌کند، آن را دسترس قرار دهید.

هنگام انتخاب پرواز و تهیه‌ی بلیط دقت کنید، اگر می‌توانید پروازهای شبانه و بدون توقف را انتخاب کنید، چرا که کودکان معمولاً در شب راحت‌تر می‌خوابند. اگر در روز پرواز می‌کنید و طول پرواز شما طولانی است، می‌توانید صندلی ماشین او را همراه خود به داخل هواپیما ببرید، در این صورت او هنگام خواب احساس راحتی بیشتری می‌کند. همچنین سعی کنید صندلی‌های جلو هواپیما را که فضای بیشتری دارند برای نشستن انتخاب کنید، البته معمولاً مسئولین فرودگاه در این زمینه با شما همکاری لازم را انجام خواهند داد.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

در هنگام پرواز هر چند وقت یک‌بار به فرزند خود شیر یا آب بدهید این کار از کم شدن آب بدن کودک به دلیل خشک بودن هوای هواپیما و همچنین گوش درد به علت ارتفاع جلوگیری می‌کند. همچنین در صورت امکان می‌توانید از قطره‌ی استریل چشمی برای جلوگیری از سوزش و خشکی چشم نیز استفاده کنید. آژانس هواپیمایی ستاره ونک صادر کننده بلیط هواپیما به تمام نقاط دنیا می‌باشد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین