کد خبر: ۶۰۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
واکنش تند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به اظهارات ترامپ؛

افغانستان را به گورستان سربازان ترامپ تبدیل می‌کنیم

پس از سخنان توهین آمیز رئیس جمهوری آمریکا نسبت به مردم و کشور افغانستان ، نفرت از ترامپ و سربازانش در این سرزمین فراگیر شد.
افغانستان را به گورستان سربازان ترامپ تبدیل می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

شخصیت های سیاسی هر یک با پرداختن به بخشی از ابعاد سخنان دونالد ترامپ، وی را فردی بی شخصیت با ادبیات کوچه بازاری و قلدرماب توصیف کردند.

رییس جمهوری آمریکا، روز گذشته در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در واشنگتن تاکید کرد اگر بخواهد می تواند ظرف یک هفته به جنگ در افغانستان پایان دهد اما 10 میلیون افغان کشته می شوند.

«عبدالطیف پدرام» نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نماینده پیشین مردم در مجلس نمایندگان افغانستان خطاب به ترامپ گفت: کشور گشایان و اشغالگران بسیاری به این سرزمین حمله کردند اما اینجا را در نهایت گورستانی برای خود یافتند.این جا به گورستان شما نیز تبدیل خواهد شد.

رییس حزب کنگره ملی افغانستان افزود: آقای ترامپ ! به طور بیشرمانه‌ای گستاخی کردید و مردم ما را دست کم گرفتید، اما ما شما را مثل سایر همتا های تان و اشغالگران از سرزمین مان بیرون خواهیم کرد و در صورت لجاجت افغانستان قبرستان گسترده‌ای برای اشغالگرها خواهد شد.

« حالا که چنین گفتید ما از شما می‌خواهیم آخرین سربازتان را هم از کشور ما خارج کنید. از مردم سرزمینم می‌خواهم علیه شما بیشتر از گذشته بسیج شوند، میدان‌های نبرد را گرم کنند و تا خروج آخرین سربازتان با شما بجنگند.»

پدرام اظهار داشت: ما به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که چند مزدور وطن فروش آن را امضا کردند رای ندادیم. از تو هم نخواستیم که به کمک ما بیایی. تو باید از نطامیان ات که در افغانستان جنگیده اند بپرسی با چه مردمی روبرو هستید، در چه سرزمینی می جنگید؟

ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز با صدور اعلامیه‌ای از واشنگتن خواست درباره اظهارات ترامپ توضیح دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین