کد خبر: ۶۰۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

نتانیاهو: اگر ما نبودیم خاورمیانه فروپاشیده بود!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با جمعی از روزنامه‌نگاران عرب مدعی شد، تل‌آویو نقش ضروری را در خاورمیانه ایفا می‌کند، زیرا تنها قدرتی است که مانع از فروپاشی منطقه و تسلط افراطگرایان بر آن شده است!
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با ریک پری، وزیر انرژی آمریکا گفت: پیشتر با هیئتی از روزنامه‌نگاران کشورهای عربی که بیشترشان روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارند، دیدار کردم.

نتانیاهو موضوعات دیدار خود با روزنامه‌نگاران عرب را به اطلاع این وزیر آمریکایی رساند و تاکید کرد: آنها تمایل خود برای به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ملت‌های عربی را ابراز داشته و گفتند، در راستای تقویت این روابط به اسرائیل سفر خواهند کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: من این موضوع را که به آن باور دارم، یادآور شدم، تنها قدرتی که می‌تواند مانع از فروپاشی خاورمیانه از درون شود، اسرائیل است، می‌توانم با اطمینان بگویم بدون اسرائیل خاورمیانه زیر آتش گروه‌های افراطی سقوط کرده بود. اسرائیل در این منطقه حضور دارد و با اقداماتی که در پیش گرفته، تلاش‌های بزرگی که انجام داده و همکاری‌هایی که برقرار کرده مانع از فروپاشی خاورمیانه و افتادن آن به دست افراط‌گرایان می‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان مشهور برخی کشورهای عربی از جممله عربستان، عراق و اردن از کنست بازدید کردند.

نتانیاهو در مناسبت‌های مختلف گفته بود که اسرائیل تنها با اردن و مصر روابط دیپلماتیک کاملی دارد و در مسیر تقویت روابط خود با کشورهای عربی و اسلامی قرار دارد. به عنوان مثال، او در ژوئن گذشته گفته بود، "روابطی علنی و محرمانه با بسیاری از رهبران کشورهای عربی داریم و همینطور روابط گسترده‌ای میان اسرائیل و بیشتر کشورهای عربی وجود دارد".

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین روز سه‌شنبه در سالگرد جنگ تابستان 2014 و عملیات الجرف الصامد (صخره سخت) گفت: اسرائیل به دنبال دستیابی به صلح با نوار غزه است اما همزمان برای حمله نظامی گسترده‌ای که ضربه مهلک و بی‌سابقه‌ای را به دو جنبش حماس و جهاد اسلامی وارد کند، آماده می‌شود.

وی در ادامه مدعی شد: در راستای برقراری صلح و آرامش تلاش می‌کنیم اما برای آغاز عملیات آماده می‌شویم و هرگونه عملیات نظامی گسترده‌ای به حماس و جهاد ضربه بزرگی را وارد خواهد کرد و این ضربه‌ای نظامی خواهد بود که حماس و جهاد مانند آن را تجربه نکرده‌اند. نمی‌توانم وارد جزئیات شوم اما شرکای ما قطعا می‌دانند که این حرف پوچی نیست، ما آرامش می‌خواهیم و در عین حال برای جنگ آماده می‌شویم.

او درباره چهار اسرائیلی مفقود شده از جمله دو سربازی که از سال 2014 در اختیار حماس هستند، گفت: متعهد به بازگرداندن آرون شائول، هدار گولدن، آویرا منگیستو و هشام السید به خانواده‌هایشان هستیم، نمی‌توانم جزئیات اقداماتمان را ارائه کنم اما ما کارهای بسیاری انجام می‌دهیم.

نتانیاهو در پایان گفت: آنچه انجام می‌دهیم برای همه سربازان مفقود شده است و زمانی که جسد زیخاریا باومل را از سوریه بازگرداندیم، ثابت کردیم که به تعهدمان عمل می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین