کد خبر: ۶۰۱۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

پلیس: خودروی گذر موقت قابل خرید و فروش نیست

شهروندان آگاه باشند که به هیچ عنوان این خودروها قابل خرید و فروش نیستند و این افراد کلاهبردار بوده و قطعاً خریدار با ضرر مالی مواجه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

خودروهای گذر موقت به هیچ عنوان قابل نقل و انتقال و خرید و فروش نیستند و پلاک ملی نمی گیرندرییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا بار دیگر هشدار داد: خودروهای دارای پلاک گذر موقت به هیچ عنوان قابل نقل و انتقال و خرید و فروش به هیچ شکلی نیستند و پلاک ملی نمی گیرند.

سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه در سایت‌ها و فضای مجازی بعضاً دیده می‌شود خودروهای پلاک گذر موقت را برای خرید و فروش عرضه کرده‌اند افزود: این اقدام کاملا غیرقانونی بوده و این خودروها اجازه نقل و انتقال و خرید و فروش ندارند.

وی افزود: خودروهای گذر موقت برابر دستورالعمل صادره اگر از کشور امارات وارد کشور شده باشند حداکثر یک ماه اجازه تردد دارند که این مدت تمدید نمی شود. از سوی دیگر این خودروها اگر از کشور افغانستان یا کشورهای حوزه خلیج فارس بجز امارات وارد کشور شوند دو ماه اجازه تردد دارند که این مهلت نیز قابل تمدید نیست.

به گفته رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خودروهایی که از سایر کشورها و از جمله کشورهای اروپایی وارد کشور شوند نیز ۳ ماه اجازه تردد داشته و سه ماه دیگر نیز می‌توانند در صورت احراز شرایط لازم در کشور تردد داشته باشند و تمامی این خودروها پس از پایان مهلت های ذکر شده باید از کشور خارج شوند.

وی با اشاره به این که تنها افرادی که این خودروها را وارد کشور می‌کنند اجازه تردد با آنها را دارند افزود: هیچ فرد دیگری اجازه رانندگی با این خودروها را ندارد و در صورت مشاهده پلیس نسبت به برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام می شود.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه خودروهای گذر موقت به هیچ عنوان قابل خرید و فروش و نقل و انتقال نیستند تاکید کرد: این خودروها در صورتی که در پایان دوره ای که مجوز تردد دارند از کشور خارج نشوند کالای قاچاق محسوب شده و پلیس ضمن توقیف خودرو فرد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی می کند.

وی گفت: در عین حال خودروهای متقاضی پلاک گذر موقت از هر مرزی که وارد کشور می شوند باید در اولین مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرزی پلاک گذر موقت بگیرند و پس از آن اجازه تردد در کشور را دارند. در غیر اینصورت این خودروها توسط پلیس توقیف شده و امکان تردد نخواهند داشت.

خودروهای گذر موقت به هیچ عنوان قابل نقل و انتقال و خرید و فروش نیستند و پلاک ملی نمی گیرند

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان نسبت به فروش خودروهای گذر موقت با ترفندهای مختلف اقدام می کنند افزود: شهروندان آگاه باشند که به هیچ عنوان این خودروها قابل خرید و فروش نیستند و این افراد کلاهبردار بوده و قطعاً خریدار با ضرر مالی مواجه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین