کد خبر: ۶۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۳

یورش سازمان امنیت پاکستان به گروه ریگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان امنیت پاکستان در دو ماه گذشته صد شبه‌نظامی مظنون به طراحی حملات تروریستی در ایران را دستگیر کرده است.

شبکه خبری «سی‌بی‌اس» آمریکا از قول مقامات ارشد پاکستانی گزارش داد «این دستگیری‌ها نخستین واکنش محسوس مقامات پاکستانی به حادثه تروریستی ماه فوریه 2007 ، در زاهدان ایران است که منجر به کشته‌شدن 11 نفر شد که همگی آنها از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.»

مقامات ایرانی، گروه شبه‌نظامی موسوم به «جندالله» به رهبری عبدالمالک ریگی را مسوول حملات تروریستی ماه فوریه در زاهدان اعلام کرده‌ و بر این عقیده بودند که این گروه درصدد تشدید حملات تروریستی در خاک ایران است.

گزارشگر شبکه خبری سی‌بی‌اس در ادامه با اشاره به روابط نسبتا ضعیف ایران و پاکستان از زمان تصدی محمود‌احمدی‌نژاد به سمت ریاست‌جمهوری ایران، حملات تروریستی گروه «جندالله» را یکی از نگرانی‌های دولت پاکستان در رابطه با کیفیت روابطش با دولت ایران ذکر کرده است.

حمله گاز انبری به مخفی‌گاه ریگی [کلیک کنید]
حمایت پاکستان و آمریکا از گروه جندالله! [اینجا]

براساس این گزارش، مقامات ایرانی پیشتر به طور  محرمانه مراتب اعتراض خود را در کافی نبودن تلاش دولت پاکستان برای ممانعت از فعالیت‌ ضدایرانی شبه‌نظامیان در خاک پاکستان، اعلام کرده بودند.

این شبکه خبری در ادامه با استناد به یک منبع آگاه، با اعلام این مطلب که بیشتر دستگیری‌ های اخیر در استان‌های بلوچستان و مرزهای استان‌های شمال‌ غربی پاکستان انجام شده‌ است، می‌نویسد: این دستگیری‌ها معمولا زمانی انجام شده که مردم در خیابان‌ها در حال آمد و شد بودند. حتی در برخی مواقع این افراد در کافه‌های کنار خیابان دستگیر شده‌اند.

سی‌بی‌اس در ادامه با استناد به منبع آگاه دیگری که عضو یکی از گروه‌های سنی پاکستان است، می‌نویسد: این دستگیری‌ها با استفاده از اطلاعاتی که منابع ایرانی در اختیار پاکستان قرارداده‌اند انجام شده است.

این شبکه با استناد به ادعای این منبع آگاه می‌نویسد: در بسیاری از موارد، دستگیر شدگان کسانی هستند که مدتها به عنوان افراد ضد‌ایرانی شناخته شده بودند. به نظر می‌رسد که دولت ایران باید دقت بیشتری در شناسایی هویت واقعی این افراد به خرج می‌داد تا از اتهام آنها اطمینان حاصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین