کد خبر: ۶۰۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

واکنش طالبان به سخنان جنجالی ترامپ

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال افغانستان را محکوم کرد و از او خواست به شیوه‌ای معقولانه در مسیر یافتن راهکار این درگیری حرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای که به زبان پشتو منتشر شد، اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را "غیر مسوولانه" توصیف کرد.

مجاهد تاکید کرد: معتقدیم ترامپ باید به جای بیان اظهارات غیر مسوولانه، توجه بسیاری به علت واقعی این مشکل اختصاص دهد و گام‌هایی عملی در راستای یافتن یک راهکار بردارد، نه اینکه سیاست‌های شکست‌خورده و غرور ناکارآمد داشته باشد.

حامد کرزای، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان هم در مصاحبه‌ای با محکوم کردن اظهارات ترامپ گفت، این سخنان برگرفته از "ذهنی مجرم" و "نشان‌دهنده تحقیر آنها علیه افغانستان و مردم افغان" است. کرزای درباره احتمال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: اول اینکه آمریکایی‌ها نباید می‌آمدند. آنها باید بروند. همین الان هم باید بروند.

اظهارات جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره افغانستان حین دیدار با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در کاخ سفید مطرح شد. این سخنان خشم مقام‌های افغانستان، رهبران اپوزیسیون و طالبان را برانگیخت. دفتر اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توضیح واشنگتن شد.

ترامپ گفت، اگر خواستار جنگ در افغانستان می‌بود، می‌توانست یک هفته‌ای در آن جنگ پیروز شود. رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: فقط نمی‌خواستم ۱۰ میلیون تن کشته شوند... افغانستان از صحنه روزگار محو می‌شد. از بین می‌رفت.. واقعا می‌شد در ۱۰ روز کارش را تمام کرد. و من نمی‌خواهم این کار را کنم... نمی‌خواهم وارد این مسیر شوم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین