کد خبر: ۶۰۱۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده جاسوسان آمریکا

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده متهمان جاسوسی برای امریکا توضیحاتی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامحسین اسماعیلی در این باره اظهار کرد: در ارتباط با پرونده‌های مربوط به دستگیری جاسوسان امریکا در کشور ما، این پرونده دو بخش دارد و بخشی از این پرونده‌ها به لحاظ اینکه متهمان آن افراد عادی بودند، در دادسرای امنیت و دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت و رای اولیه صادر شده و در مورد پرونده کسانی که در دادگاه انقلاب رسیدگی شد، حبس های طویل المدت صادر شد و رای قطعی نیست و در فرایند تجدیدنظر است.

وی افزود: بخش دیگری از این متهمان به لحاظ اینکه هم حوزه ماموریت‌شان یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح ما و نیز متهمان از وابستگان به نیروهای مسلح بودند، پرونده اتهامی آنها در سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد رسیدگی قرار گرفت. این بخش از پرونده که مربوط به وابستگان نیروهای مسلح است در دادسرای نظامی منتهی به صدور کیفرخواست شده ولی هنوز دادگاه نظامی رای صادر نکرده است. ان‌شاءالله زمانی که دادگاه نظامی رای صادر کرد، جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

اسماعیلی افزود: در این دو بخش از پرونده متهمان جاسوسی برای آمریکا، تعدادی از متهمان محکومیت گرفته‌اند. پرونده تعدادی هم در سازمان قضایی نیروهای مسلح است و برخی از متهمان نیز تحت تعقیب قرار دارند و مجموع افراد شناسایی شده در این پرونده ۱۷ نفر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین