کد خبر: ۶۰۱۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
استفاده از تلگرام در سراشیبی سقوط

ایرانیان در تیر ماه چقدر از تلگرام استفاده کردند؟

در اسفند ماه پارسال، ۵۵.۹ درصد از ایرانیان در تلگرام فعالیت داشتند که این تعداد در ماه تیر به ۴۲.۴ درصد رسیده است.
ایرانیان در تیر ماه چقدر از تلگرام استفاده کردند؟
آفتاب‌‌نیوز :

بخش داده‌کاوی خبرگزاری ایرنا در ماه گذشته در گزارشی، خبر از افت چشمگیر استفاده از تلگرام داده بود. حالا و پس از گذشته یک ماه، مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در نظر سنجی تلفنی، کاهش کاربران ایرانی تلگرام را تأیید کرد. مطابق با این نظرسنجی، در اسفند ماه پارسال، ۵۵.۹ درصد از ایرانیان در تلگرام فعالیت داشتند که این تعداد در ماه تیر به ۴۲.۴ درصد رسیده است.

نکته جالب توجه آن است که مقایسه بازدید کانال‌های تلگرامی در ماه‌های اسفند و تیر با این داده‌ها کاملا همخوانی دارد. به نحوی که نسبت ایرانیان فعال در تلگرام در ماه تیر در مقایسه با ماه اسفند، تقریبا برابر است نسبت با بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی در ماه تیر در مقایسه با ماه اسفند و هر دو عدد ۰.۷۵ را نشان می‌دهند. با این تفاوت که نسبت اول بر اساس گزارش ایسپا حاصل شده و نسبت دوم بر اساس گزارش داده‌‎کاوی ایرنا بدست آمده است.

با توجه به همخوانی نتایج داده‌کاوی و نظرسنجی در مورد کاربران فضای تلگرام، می‌توان نتیجه گرفت که از طریق داده‌های حاصل از داده‌کاوی فضای مجازی، می‌توان میزان تغییرات کاربران تلگرامی را بدست آورد، بدون آن که نیاز باشد هر بار هزینه­‌های قابل توجه نظرسنجی را پرداخت کرد.

ایرانیان در تیر ماه چقدر از تلگرام استفاده کردند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین