کد خبر: ۶۰۱۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵

دو جنازه در کارتن؛ سرنخ‌های تازه از جنایت‌های مرموز

با کشف هویت دو مقتول که اجسادشان در ماجرا‌های جداگانه کشف شده بود، احتمال افشای راز این قتل‌ها افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

اولین پرونده مربوط به قتل پسری جوان است که جسدش داخل کارتن تلویزیون پیدا شده بود. کشف جسد این مرد در ساعات اولیه بامداد روز ۲۹ خرداد به بازپرس رضوانی، رئیس شعبه ۸ بازپرسی دادسرای جنایی که در زمان کشف این جسد، وظیفه کشیک قتل پایتخت را بر عهده داشت اطلاع داده شد. در پی آن مأموران پلیس دستور یافتند تحقیقات بیشتری از فردی که جسد را پیدا کرده بود انجام دهند.

همچنین بازپرس دستور داد کارشناسان پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل کشف جسد حاضر شوند و معاینات دقیقی درباره علت مرگ و یافتن سرنخ‌های موجود در محل کشف جسد انجام دهند. در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد جسد از سوی مردی زباله‌گرد پیدا شده است. او دراین‌باره گفت: یک کارتن دربسته تلویزیون دیدم که وقتی سراغ آن رفتم و درش را باز کردم تا آن را بردارم، جسد را داخل آن دیدم. این مرد گفت: حدود ساعت دو بود که جسد را دیدم و پلیس را در جریان قرار دادم.

در تحقیقات کارشناسان پزشکی قانونی نیز مشخص شد حدود هشت ساعت از مرگ مرد ناشناس گذشته و به احتمال زیاد علت مرگ خفگی است. همچنین مدرکی که نشان‌دهنده هویت متوفی باشد، به دست نیامد. از این رو بازپرس دستور داد جسد به پزشکی قانونی منتقل شود تا علت اصلی مرگ به‌طور دقیق مشخص شود. مأموران پلیس آگاهی نیز مأموریت یافتند هویت او را کشف کنند. از طرفی بازپرس به مأموران کلانتری‌های سراسر تهران دستور داد در صورت مراجعه فردی برای اعلام مفقودی مرد جوانی با مشخصات مقتول، فرد مراجعه‌کننده را به دادسرای جنایی بفرستند.

به این ترتیب چند روز بعد از کشف جسد، مردی افغان که برای اعلام مفقودی برادرش به یکی از کلانتری‌های پایتخت مراجعه کرده بود، در ادامه پیگیری‌های خود جسد مجهول‌الهویه را به‌عنوان برادر مفقودشده خود شناسایی کرد. اکنون با کشف هویت مقتول پلیس به دنبال سرنخ‌هایی از راز قتل اوست.

در دومین پرونده نیز جسدی که داخل کارتن قرار داده شده بود، توسط یک زباله‌گرد کشف شد. مرد دوره‌گرد که در سطل زباله به دنبال ضایعات بود جسد پیرزنی را داخل یک کارتن پیدا کرد. مرد ضایعات‌جمع‌کن در تماس با پلیس گفت: لحظاتی قبل وقتی برای جمع‌آوری ضایعات سراغ سطل زباله‌ای در پارک میثاق رفتم، با یک کارتن بزرگ داخل سطل مواجه شدم. وقتی می‌خواستم کارتن را بیرون بیاورم، متوجه شدم خیلی سنگین است. در کارتن را که باز کردم، ناگهان با جسد یک زن مواجه شدم. با این تماس بود که بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

بازپرس و عوامل صحنه جرم در محل کشف جسد، با پیکر زنی سالخورده که چادر و لباس خانه بر تن داشت و گلویش را با چاقو بریده بودند، روبه‌رو شدند. متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه قتل را بریدگی گلو و زمان تقریبی مرگ را دو ساعت قبل از کشف جسد اعلام کردند. به این ترتیب به دستور بازپرس جنایی شناسایی هویت مقتول و رمزگشایی از این جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات مشخص شد خانواده‌ای از مفقودشدن مادر خود خبر داده اند و یکی از پسران او که با هم زندگی می‌کردند، مدعی شده است مادرش از خانه خارج شده و دیگر از او خبری نشده است. این در حالی بود که شواهد حکایت از آن داشت که مقتول در خانه به قتل رسیده و نه بیرون از منزل، چون لباس خانه بر تن داشت؛ بنابراین تحقیقات دقیق‌تر در دستور کار قرار گرفت. مرد جوان گفت: من ساکن مشهد هستم و دو ماه است که برای کار به تهران آمده‌ام و با مادرم زندگی می‌کنم. مادرم لباس‌فروشی می‌کرد و آن روز هم برای کار از خانه بیرون رفت، اما برنگشت. برای همین موضوع را پیگیری کردیم که فهمیدیم کشته شده است.

بنا بر این گزارش در حال حاضر تحقیقات برای افشای هویت قاتل این زن نیز ادامه دارد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین