کد خبر: ۶۰۱۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

هشدار تند چین به آمریکا

سخنگوی وزارت دفاع چین، آمریکا را نسبت به تحریک تایوان و جدایی طلبان این جزیره برای استقلال از چین برحذر داشت و به واشنگتن هشدار داد در صورت ادامه تلاش‌ها برای جداسازی «تایوان» از چین، ارتش این کشور از جنگ برای حفظ حاکمیت ملی خود ابایی ندارد.
هشدار تند چین به آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

«وو چیان» روز چهارشنبه به مناسبت انتشار کتاب سفید «دفاع ملی چین در عصر جدید» در جمع خبرنگاران در پکن افزود: اگر چه تلاش چین حفظ وحدت با تایوان است اما نسبت به تحریک این جزیره هم بی تفاوت نیستیم و هرگونه تلاش برای استقلال تایوان را بی فایده می دانیم.

او همچنین به «تایوان» نیز هشدار داد چنانچه قصد استقلال از چین را داشته باشد باید آماده جنگ شود.

وی در ادامه با رد احداث پایگاه نظامی چین در کامبوج گفت: ارتش های چین و کامبوج روابط و همکاری خوبی با یکدیگر دارند و در این میان دو کشور به دنبال دسیسه علیه کشوری دیگری نیستند.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین به معترضان هنگ کنگی هشدار داد چنانچه بخواهند وجه دولت مرکزی چین را خدشه دار کنند با پاسخ قاطع روبرو خواهند شد.

او رفتار برخی معترضان در تظاهرات روز یکشنبه گذشته در مقابل دفتر مرکزی دولت چین در هنگ‌کنگ را غیرقابل تحمل عنوان کرد و افزود: تخریب بخش هایی این ساختمان و شعارنویسی روی دیوارهای آن، صبر پکن را به سر آورده است.

ووچیان با بیان اینکه برخی معترضان قصد زیر سئوال بردن اصل«یک کشور دو نظام» را دارند هشدار داد چنین موضوعی خط قرمز پکن محسوب می شود.

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین با تبریک انتصاب «مارک اسپر» به عنوان وزیر دفاع آمریکا اظهار امیدواری کرد روابط نظامی چین و آمیکا با ثبات به پیش برود و توسعه یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین