کد خبر: ۶۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۹
فرمانده ارشد طالبان:

بن لادن هنوز زنده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بن لادن هنوز زنده است.این عبارت ساده همان جمله وحشت‌انگیزی است که جرج بوش برای تغییر دادن فعل آن به افغانستان و عراق حمله کرده ‌است. جمله‌ای که هر بار با بیان شدن آن از سوی سخنگوی طالبان خشم و نفرت شهروندان جامعه متمدن و مسلمانانی که معتقدند بن‌لادن افراطی فقط چهره زیبای اسلام را تخریب می‌کند، تشدید می‌شود. این بار نیز فرمانده ارشد طالبان با تایید خبر زنده بودن بن لادن اعلام کرد که وی برای انجام حملات جدید خود را مهیا می کند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، «ملا دادالله» فرمانده ارشد طالبان در جنوب افغانستان که خود وی نیز از تحت تعقیبان شماره یک القاعده محسوب می‌شود در این باره می‌گوید: به رغم تمامی اخبار مبنی بر مرگ بن‌لادن، وی در سلامتی كامل به سر می‌برد و در حال برنامه‌ریزی برای عملیات‌های جدید القاعده است. 

این فرنانده ارشد طالبان که در حال حاضر در افغانستان به هدایت بازماندگان طالبان و القاعده مشغول است صراحتا اعتراف کرد که هدف ار عملیات بیست و هفتم فوریه گذشته در مقابل پایگاه امریکایی در بگرام، دیک چنی بوده است. این عملیات بیست و دو کشته بر جا گذاشت. به گفته این مقام القاعده بن لادن خود شخصا این عملیات را برنامه‌ریزی کرده بوده است. 

فرمانده‌ ارشد طالبان در ادامه افزود: عناصر طالبان با كمك و راهنمایی‌ها و ارشادهای بن‌لادن توانستند خود را به پایگاه بگرام برسانند، چراكه این پایگاه در مكانی به شدت حفاظت شده قرار داشت و ورود به آن بسیار سخت بود و اگر فرماندهی و كمك بن‌لادن نبود نمی توانسیتم این عملیات را انجام دهیم. 

دادالله افزود: بن‌لادن هم‌چنان عملیات نظامی درعراق و افغانستان را برنامه ریزی، سازماندهی و رهبری می كند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین