کد خبر: ۶۰۱۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰

پاکستان تا سال ۲۰۲۲ فضانورد به فضا می فرستد

 دولت پاکستان برای عقب نماندن از رقیب سنتی خود هند اعلام کرد که اولین فضانورد خود را تا سال ۲۰۲۲ با کمک چین به فضا می فرستد.
پاکستان تا سال ۲۰۲۲ فضانورد به فضا می فرستد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رسانه های پاکستانی، «فواد چودری» وزیر علوم و فناوری این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد: اولین فضانورد پاکستانی تا سه سال آینده به فضا فرستاده خواهد شد و برای این هدف فرآیند انتخاب فرد مورد نظر از میان فهرست ۵۰ نفری سال ۲۰۲۰شروع می شود.

وی افزود: پس از بررسی سوابق و شایستگی فرد مورد نظر تا سال ۲۰۲۲ انتخاب و پس از آن به فضا فرستاده می شود.

فوادر چودری فرستادن فضانورد به فضا را بزرگترین رویداد تاریخی پاکستان در حوزه فضایی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه پاکستان دارای تاسیسات پرتاب ماهواره نیست برای فرستادن فضانورد قرار است با چین در این زمینه همکاری انجام شود.

تصمیم پاکستان برای فرستادن فضانورد در حالی عنوان شد که رقیب سنتی این کشور یعنی هند نیز اواخر خردادماه امسال اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۲ فضانورد به فضا می فرستد.

پاکستان چهاردهم تیرماه سال گذشته دو ماهواره تحقیقاتی خود به نام های «PRESS-۱ و PakTES۱A» را با کمک یک فروند موشک پرتاب ماهواره متعلق به چین، در مدار کره زمین قرار داد.

اهمیت پرتاب این ماهواره برای پاکستان از این رو است که «پرس ۱ » جزو معدود ماهواره‌های جهان است که قابلیت کنترل از راه دور دارد.

ماهواره پرس ۱ با کمک موشک به فضا پرتاب شد که با استفاده از آن‌ها با هزینه کمتر می‌توان مسائل جوی را بررسی و عکس‌های دقیق ماهواره‌ای تهیه کرد.

پاکستان در دهه ۹۰ میلادی با فرستادن ماهواره «بدر ۱» به فضا توانست، نخستین کشور اسلامی باشد که از تکنولوژی ماهواره استفاده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین