کد خبر: ۶۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

واکنش ترامپ به آزمایش های موشکی کره شمالی

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که گویا قصد دارد رابطه خود را با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دوستانه نشان دهد در واکنش به آزمایش دو پرتابه جدید این کشور اظهار کرد پیونگ یانگ آزمایش هسته ای انجام نداده است این پرتابه ها فقط دو موشک کوچک و عادی بوده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز جمعه یونهاپ ترامپ گفته است تلاش های خود را برای حفظ آرامش به منظور ادامه گفت و گوها با کره شمالی، با وجود آزمایش اخیر دو موشک بالستیک کوتاه برد ادامه می دهد.

ترامپ یک روز پس از پرتاب این دو موشک بالستیک کوتاه برد اعلام کرد همچنان معتقد است رابطه او با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بسیار خوب است.

در همین حال «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در یک نشست خبری از کره شمالی خواست از انجام اقدامات تحریک‌آمیز دست بردارد و گفت: ما می‌خواهیم با کره شمالی تعامل دیپلماتیک داشته باشیم.

وی در مورد آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی گفت: می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز بالا نگیرد واشنگتن به تعامل دیپلماتیک با کره شمالی متعهد است و امیدواریم مذاکرات به پیش برود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد روز پنجشنبه اعلام کرده بود کره شمالی دو پرتابه ناشناس را در ساحل شرقی این کشور آزمایش کرده است دولت کره جنوبی همچنین بعد از جلسه شورای امنیت ملی که به همین منظور برگزار شد اعلام کرد پرتابه های کره شمالی نوع جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه برد هستند.

اظهارات مقامات آمریکایی در حالی است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صبح امروز به این آزمایش ها واکنش نشان داد و گفت: این آزمایش ها هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با تکنولوژی های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا است.

کیم روز جمعه بدون اشاره به نام آمریکا که به صورت مشترک با کره جنوبی این رزمایش ها را برگزار می کند گفت ما مجبوریم آزمایش سلاح های فوق العاده قدرتمند خود را با هدف مقابله با تهدیدات بالقوه و مستقیمی که امنیت کشورمان را از سوی کره جنوبی تهدید می کند انجام دهیم.

ترامپ و کیم تا کنون سه بار یکدیگر را ملاقات کرده اند اما موفق به اخذ یک تفاهم نامه سازنده نشده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین