کد خبر: ۶۰۱۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

آبرامز: دولت ونزوئلا تا آخر سال 2019 سقوط می‌کند

علیرغم شکست توطئه‌های آمریکا علیه کاراکاس و موفقیتهای دولت ونزوئلا طی ماه‌های گذشته، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا مدعی شد که دولت کاراکاس تا آخر سال 2019 میلادی از قدرت ساقط خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از اکسیوس، «الیوت آبرامز» فرستاده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا که پیش از این چندین بار پیش بینیهایش درباره تحولات ونزوئلا اشتباه از آب درآمده است اخیرا مدعی شده است که دولت ونزوئلا به زودی سقوط می‌کند.

این گزارش نوشت: علیرغم موفقیتهایی که دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در مقابل «خوان گوایدو» به دست آورده است آبرامز گفته، مطمئن است که دولت کاراکاس تا آخر سال 2019 میلادی سقوط خواهد کرد.

اکنون 6 ماه از زمانی که گوایدو خود را رئیس جمهور ونزوئلا خوانده گذشته، تقاضاهای آمریکا و متحدانش برای کناره گیری مادورو از قدرت بی پاسخ مانده، کودتا ماه آوریل علیه کاراکاس شکست خورده و تلاشها برای مداخله نظامی با شکست مواجه شده است.

آبرامز روز چهارشنبه افزود: «من نمی‌توانم چگونگی سقوط رژیم را پیش بینی کنم، نمی‌توانم روزش را پیش بینی کنم اما من فکر می‌کنم که سقوط مادورو اجتناب ناپذیر است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا مذاکراتی را برای حل و فصل بحران با میانجیگری نروژ آغاز کرده‌اند. با این حال «کارلوس وچیو» نماینده گوایدو در واشنگتن گفته که امکان راه حل سیاسی وجود ندارد مگر اینکه مادورو از قدرت کناره گیری کند و یک انتخابات جدید برگزار شود.

الیوت آبرامز اضافه کرد، در میان بازیگران خارجی، کوبا مهمترین عامل بقای مادورو است چرا که کمکهای امنیتی و اطلاعاتی به کاراکاس می‌کند. مسکو نیز وظیفه حمایت سیاسی و روانی را در عرصه بین المللی از مادورو بر عهده دارد.

"وی همچنین مدعی شد که ونزوئلا در حال حاضر 750 هزار بشکه نفت خام صادر می‌کند که 500 هزار بشکه از آن به چین و روسیه می‌رود.

آبرامز همچنین گفت که آمریکا تحریمهای جدیدی علیه مقامات دولتی ونزوئلا اعمال کرده است.

روز پنج شنبه وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌‌های جدید شامل دارایی‌های بخش استخراج طلا در ونزوئلا و کسانی است که با این کشور در این بخش همکاری دارند. واشنگتن مدعی شده است که بخشی از این تحریم‌ها به دلیل فساد برخی از افراد در ونزوئلا است.

وی افزود: برای حفظ و افزایش فشارها علیه کاراکاس تحریم‌های بیشتری اعمال می‌کنیم و سعی خواهیم کرد منابع مالی به دولت مادورو را قطع کنیم.

از زمان آغاز بحران در ونزوئلا، واشنگتن بیش از ۱۵۰ فرد و نهاد دولتی و غیردولتی را در این کشور هدف تحریمهای خود قرار داده است.

آمریکا ماه گذشته نیز تحریم‌هایی را علیه «گوئرا مادورو» فرزند نیکلاس مادورو اعلام کرده بود.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که دولت ترامپ به دنبال توسعه تحریم‌ها علیه اعضای خانواده مادورو است.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوایدو رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور به رسمیت شناخته و دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند. این اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی‌اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین