کد خبر: ۶۰۱۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

آیا مصرف فلفل تند با خطر زوال عقل ارتباط دارد؟

تحقیقات انجام شده در یک جمعیت چینی پیوندهای جذاب بین مصرف فلفل تند و خطر بالایی از کاهش شناختی پیدا کرده است. خوردن بسیاری از فلفل های گرم به طور منظم ممکن است خطر ابتلا به کاهش شناختی فرد را افزایش دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

تحقیقات قبلی در مورد اثرات بالقوه فلفل های تند بر سلامت به طور کلی یافته های مثبت داشته اند. به عنوان مثال، یک مطالعه بزرگ در سال ۲۰۱۷ نشان داد که خوردن فلفل قرمز با کاهش خطر مرگ و میر همراه است.

ماده اصلی فعال در فلفل تند، کپسایسین است، بنابراین احتمال دارد که این ترکیب نقش مهمی در تاثیر بالقوه فلفل بر سلامت داشته باشد.

به رغم یافته های اخیر در مورد ارتباط میان فلفل قرمز و مرگ و میر، هیچ مطالعه ای در انسان به طور جدی به این نتیجه نرسیده است که چگونه فلفل تند می تواند بر کاهش شناختی تاثیر گذار باشد.

در حال حاضر، یافته های یک مطالعه در یک جمعیت بزرگ چینی نشان می دهد که مصرف مداوم مقدار زیادی فلفل قرمز می تواند کاهش شناختی، و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

به طور کلی مصرف فلفل تند برای تعادل وزن بدن و فشار خون مفید است، اما در این مطالعه، اثرات سوء فلفل تند بر شناخت در افراد مسن بررسی شد.

محققان دریافتند افرادی که بیش از ۵۰ گرم چیلی در روز به طور منظم می خوردند، تقریبا با خطر دو برابری کاهش شناختی مواجه هستند.

علاوه بر این، محققان معتقدند افرادی که BMI سالم دارند ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به کپسایسین داشته باشند.

اما محققان پیشنهاد می کنند که باید مطالعات بیشتری برای بررسی ارتباط بین مصرف فلفل تند و خطر کاهش شناختی صورت بگیرد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین