کد خبر: ۶۰۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

ایرلند به موضع بوریس جانسون درباره برگزیت واکنش نشان داد

ایرلند روز جمعه اعلام کرد که رویکرد «بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس درباره برگزیت بسیار غیرسازنده بوده و به نظر می‌رسد که وی تقابل با اتحادیه اروپا را انتخاب کرده که مانع از یک خروج منظم همراه با توافق از اتحادی اروپا شود.
آفتاب‌‌نیوز :

بوریس جانسون روز چهارشنبه و پس از ورود به دفتر نخست وزیری در داونینگ استریت هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا از مذاکره درباره توافق جدید خودداری کند، انگلیس روز 31 اکتبر (9 آبان) بدون توافق از انگلیس خارج می‌شود، اقدامی که می‌تواند به اقتصاد جهانی شوک وارد کند.

وی همچنین در اولین جلسه وزرای جدید کابینه در مجلس عوام انگلیس بر عزم خود برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا تأکید کرد.

جانسون گفت، «ما یک مأموریت داریم و این مأموریت،‌خروج از اتحادیه اروپا در موعد مشخص شده در 31 اکتبر یا حتی زودتر از آن است».

«سیمون کوینی» وزیر امور خارجه ایرلند و دومین شخص قدرتمند در این کشور گفت که اظهارات جانسون درباره برگزیت بسیار غیر سازنده بوده و رهبر جدید انگلیس با چنین رویکردی به توافق نخواهد رسید.

انگلیس ابتدا قرار بود در تاریخ 29 ماه مارس، (9 فروردین ماه) از اتحادیه اروپا خارج شود اما پس از آنکه نمایندگان پارلمان انگلیس، سه بار با درخواست «ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کردند، ضرب‌الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به 31 اکتبر منتقل شد.

با روی کار آمدن جانسون بعنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس، بسیاری از وزرای کابینه قبلی این کشور از سمت خود استعفا کردند و برخی از آنها نیز اخراج شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین