کد خبر: ۶۰۱۸۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷

پلوسی تلاش برای جلوگیری از استیضاح ترامپ را رد کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برخی گمانه‌زنی‌ها در این باره که وی تلاش می‌کند تا جلوی استیضاح ترامپ را بگیرد رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه این موضوع را انکار کرد که وی تلاش دارد تا درخواست استیضاح دموکرات‌ها علیه ترامپ را متوقف کند.

افزایش تلاش دموکرات‌ها برای پیشبرد استیضاح ترامپ پس از حضور «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا صورت می‌گیرد.

مولر در جلسه استماع خود برخی از جنبه‌های مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین تلاش ترامپ برای تضعیف روند تحقیقات را تایید کرده است.

البته پیگیری روند استیضاح ترامپ به دلیل شروع تعطیلات تابستانی کنگره متوقف شده است. اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از عصر پنجشنبه به مدت شش هفته به تعطیلات رفتند و تا ماه سپتامبر باز نخواهند گشت.

پلوسی که در یک کنفرانس خبری در کنگره صحبت می‌کرد، گفت: «مولر قادر نبوده که روابط مالی و شخصی و تجاری و دیگر موضوعات ترامپ را بررسی کند و این چیزی است که ما در حال انجام آن در دادگاه هستیم و زمانی که نیاز داشته باشد ادامه خواهیم داد.»

مولر در جلسه استماع خود در کنگره گفته که معتقد است رئیس جمهور می‌تواند پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش به دلیل ممانعت در اجرای عدالت محاکمه شود.

پلوسی در ادامه کنفرانس خبری خود گفت که هیچ مشکلی با این موضوع ندارد که دموکرات‌ها به صورت شخصی خواستار استیضاح ترامپ شوند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری هیل، تا کنون تقریبا 100 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا خواستار پیشبرد طرح استیضاح ترامپ شده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «طرفداری آنها از استیضاح، به من اهرم فشار می‌دهد. من هیچ شکایتی با آن کاری که آنها انجام می‌دهند ندارم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین