کد خبر: ۶۰۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۷
به دنبال نقض آتش‌بس

خالدمشعل با عباس دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس، محمود عباس از حزب میانه‌رو فتح و خالدمشعل از حماس درخصوص نقض آتش‌بس پنج ماهه با اسرائیل توسط مبارزان شاخه نظامی حماس گفت‌وگو کردند. ادامه تحریم‌های بین‌المللی علیه دولت فلسطین و سیار مشکلات دولت نوپا از محورهای گفت‌وگو طرفین بود. البته پس از پایان این نشست، هیچ کدام از طرفین در خصوص جزئیان سخنان خود اظهارنظری نکردند. 

صائب عریقات که از معاونان ارشد عباس محسوب می‌شود پس از این دیدار اعلام کرد که طرفین درخصوص سرنوشت گیلعاد شالیط نیز با یکدیگر بحث کرده‌اند. شالیط ژوئن گذشته توسط مبارزان حماس در نوار غزه به اسارت درآمد. این حادثه خشم اسرائیلی‌ها را برانگیخته و در حمله‌ای گسترده به مناطق مختلف فلسطین حداقل 200 فلسطینی جان خود را از دست دادند. 

حماس اعلام کرده است که در ازای آزادی فلسطینیان دربند، شالیط را آزاد خواهد کرد. مصر نیز از ماه‌ها پیش تلاش خود را برای آزادی شالیط به کار گرفته و بارها حماس را به سنگ‌اندازی در راه مذاکره متهم کرده است.

 یکی از وزرای کابینه اسرائیل که درماه اکتبر به مصر سفر کرده بود در دیدار با مقام‌های مصری اعلام کرد که دولتش حاضر به معاوضه اسرا است. این مقام اسرائیلی خالدمشعل را بزرگ‌ترین مانع برسرراه انجام این مذاکرات خوانده بود.

بازسازی سازمان آزادسازی فلسطین نیز از جمله محورهای گفت‌وگو مشعل با عباس عنوان شده است.

محمودعباس در این دیدار نیز با مشعل درخصوص تلاش‌های خود برای اقناع سران کشورهای اروپایی به از سرگیری کمک‌ها به دولت وحدت ملی صحبت کرد. 

عباس در آخرین سفر دوره‌ای خود به کشورهای اروپایی از آن‌ها خواست که به تحریم کشورش پایان بدهند. از زمان روی کارآمدن حماس در جولای سال 2006، جامعه بین‌المللی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به دولت حماس را متوقف کرده است. 

در این میان نخست‌وزیر اسرائیل اسماعیل هنیه نیز روز گذشته اعلام کرد که ادامه این تحریم‌ها صدمات جدی به دولت وحدت ملی وارد خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین