کد خبر: ۶۰۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۸
بخشش در دقیقه نود

نخست‌وزیر اسرائیل بازهم تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تایمز، کمیته‌ای که از جانب پارلمان برای تحقیق در خصوص اشتباهات اسرائیل در طول جنگ معین شده بود اعلام کرد که مدارک کافی برای محکوم کردن اولمرت و واداشتن وی به استعفا دراختیار ندارد. اصل این گزارش روز دوشنبه چاپ خواهد شد.

آنچه در این گزارش آمده از میزان فشارهای موجود بر ایهوداولمرت کاسته است. افکار عمومی اسرائیل پس از پایان جنگ با حزب‌الله لبنان، اولمرت را متهم به سهل‌انگاری و شکست در این جنگ کردند. حتی برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از احتمال استعفا اولمرت پس از پخش نتیجه گزارش بود. بدین ترتیب اولمرت به این گزارش به چشم تیر خلاص به پایان عمر حرفه‌ای خود می‌نگریست.

در این گزارش، عمیرپرتز آماج انواع اتهامات قرار گرفته است. عمیرپرتز مدتی پیش از آغاز جنگ، به عنوان وزیر دفاع اسرائیل منصوب شد.

اعضای کمیته تحقیقاتی عمیرپرتز را به نداشتن اطلاعات جنگی کافی متهم کرده‌اند. چند سطر پایین‌تر از این اتهامات، نویسنده این گزارش نخست‌وزیر را به دلیل تحت تاثیرگیری از سخنان فرماندهان خود مورد مذمت قرار داده است.

در جریان این جنگ سی‌وچهار روزه بیش از 1200 لبنانی و 20 اسرائیلی جان خود را از دست دادند.

در شرایطی که سرنوشت دو سرباز اسرائیلی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، میزان محبوبیت اولمرت به شدت کاهش یافته است. با عدم ذکر قید استعفا در این گزارش، محبوبیت اولمرت مجددا افزایش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین