کد خبر: ۶۰۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

هشدار پلیس فتا؛ شگرد جدید برای سوءاستفاده از اطلاعات کاربران

رئيس پليس فتای استان اصفهان گفت: اين روزها سوءاستفاده از اعتماد کاربران به يکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای مجازی تبديل شده است که يکی از اين شگردها‌ سوءاستفاده از اطلاعات کاربران توسط تعميرکاران غيرمجاز رايانه و تلفن همراه است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: این روزها سوءاستفاده از اعتماد کاربران به یکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای مجازی تبدیل شده است، به طوری که یکی از این شگردها‌ سوءاستفاده از اطلاعات کاربران توسط تعمیرکاران غیرمجاز رایانه و تلفن همراه است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: در این روش افراد با تبلیغ و انتشار آگهی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان تعمیر رایانه، گوشی تلفن همراه در محل‌کار یا در منزل با کمترین هزینه، به منزل یا محل‌کار قربانی رفته و پس از تعمیر با روش‌های مختلف اطلاعات حساب‌ بانکی، عکس‌ها و اطلاعات شخصی آنان را به دست می‌آورند و سپس اقدام به سرقت از حساب و یا اخاذی از آن‌ها می‌کنند.

وی در ادامه عنوان داشت: شهروندان برای تعمیر سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند خود حتماً به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزارهای غیرمجاز بر روی آن اطمینان حاصل کنند.

مرتضوی توصیه کرد: شهروندان مراقب باشند قبل از مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کرده و همچنین برای تمامی برنامه‌های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود، رمز عبور مناسب انتخاب کنند، همچنین امکان دسترسی به اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را نیز محدود کنند، چون این احتمال وجود دارد که افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال‌سازی اکانت کرده و سپس اقدام به سوءاستفاده و سرقت اطلاعات یا اخاذی از آنان کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل عنوان، وب سایت‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و... آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین