کد خبر: ۶۰۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۶

یزدانی‌خرم: پشت‌پرده‌ها انتخابات والیبال را به تاخیر انداخت/ کار داورزنی آسان نیست

رئیس سابق فدراسیون والیبال ایران گفت: افشین داوری نمی‌تواند گزینه مناسبی برای ریاست فدراسیون والیبال باشد و با توجه به شرایط اقتصادی و زیر بنایی این رشته، کار خود داورزنی هم برای اداره کردن مسائل سخت است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا یزدانی‌خرم در گفت و گو با ایسنا، درباره دلایل و به تاخیر افتادن انتخابات فدراسیون والیبال گفت: این موضوع ضعف بزرگی بود که وزارت ورزش آن را انجام داد و انتخابات والیبال را به تاخیر انداخت. به نظر می‌رسد مسائلی پشت پرده وجود دارد تا این دو یا چند نفری که می‌خواهند کاندید شوند، در انتخابات نباشند و کسان دیگری بیایند. این چیزی است که بنده اطلاع دارم و بی دلیل انتخابات عقب افتاده است.

او ادامه داد: کسی که می‌خواهد در والیبال راه را ادامه دهد، با این موفقیت‌های والیبال باید خیلی قوی و مدیر باشد تا توانایی نگه داشتن این تیم در اوج را داشته باشد. همچنین رئیس آینده باید بتوانند زیربنایی کار کند، والیبال شهرستان‌ها و لیگ سراسری را به خوبی راه بیاندازد. هر کسی نمی‌تواند این کارها را اجام دهد و نباید هر کسی که از راه رسید داوطلب ریاست فدراسیون والیبال شود.

رئیس سال‌های دور فدراسیون والیبال گفت: هر کسی که داوطلب می‌شود باید توانایی خود را در نظر بگیرد، وزارت ورزش نیز به همین دلیل معطل شد که افراد توانمند را در این انتخابات شرکت دهد. اختلافی که ما با وزارت داریم انتخابات است، اما کسانی که الآن در وزارت سر کار هستند مقصر نیستند. ما همیشه منتظر هستیم شایسته سالاری حاکم بر مدیرت ورزش باشد نه انتخابات!

او تاکید کرد: انتخابات ضعیف‌ترین نوع انتخاب رئیس است. هر کس می‌تواند داوطلب انتخابات شده و با لابی کردن برنده مجمع شود، حتی اگر توانایی هم نداشته باشد، در این صورت است که ضربه بزرگی به آن رشته ورزشی وارد می‌شود. در حال حاضر نیز بحث ما این است که اگر امکانش بود به دولت پیشنهاد بدهیم که این برنامه را عوض کرده و شایسته سالاری را حاکم کنند تا از نفرات توانمند دعوت شود و روی کار بیایند.

یزدانی‌خرم در واکنش به شائبه‌های روزهای اخیر مبنی بر تمایل داورزنی برای حضور دوباره در فدراسیون والیبال، گفت: فکر می‌کنم چون بازنشسته است نمی‌تواند بیاید، اما اگر هم داورزنی بیاید به این آسانی نمی‌تواند والیبال را اداره کند، شرایط والیبال از نظر اقتصادی و زیر بنایی اصلا جالب نیست، موفقیت‌های ما تمام شده و اداره کردن این رشته کار بسیار سختی است.

او افزود: مسابقات جهانی آغاز شود معیار کار والیبال ما آن‌جا مشخص می‌شود چون لیگ جهانی یا لیگ ملت‌ها معیار قهرمانی نیست و تیم‌ها تنها برای محک زدن بازیکنانشان به این رقابت‌ها می‌آیند. کارنامه تیم ایران در رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک مشخص می‌شود.

رئیس سابق فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط ایران می‌تواند عملکرد خوبی در انتخابی المپیک داشته باشد؟ اظهار کرد: یک موفقیت بزرگ والیبال ایران بازی کردن با تیم‌های بزرگ اروپایی و جهان در کشورهای مختلف خارجی بود که یک شخصیت خوب ورزشی برای ایران به دست آورد. درست است که اگر در این دوره لیگ ملت‌ها دقت می‌کردیم شاید پنجم نبودیم و روی سکو بودیم، اما هیچ رشته توپی در ایران به این سطح نرسیده است که با تیم های خوب دنیا بازی کند و موفق باشد. ان‌شاءالله در دوره‌های آینده و انتخابی المپیک با برطرف شدن نقایص موفق‌تر باشیم و می‌توان امیدوار بود.

او در پاسخ به این سوال که مدیر آینده والیبال بهتر است والیبالی باشد یا خیر؟ اظهار کرد: این موضوع در دنیا چندان مطرح نیست، الان رئیس فدراسیون جهانی داریم که در فوتبال و والیبال دستشان به توپ نخورده است اما در جهان می‌درخشند. ما باید به دنبال مدیریت باشیم و اگر ورزشی باشد نمره صد دارد، اما اگر ورزشی نیست باید اطلاعات و ویژگی‌های اساسی یک مدیر خوب را داشته باشد تا موفق شود. همه نفراتی هم که داوطلب می‌شوند برای کشور است و این موضوع ارزشمند است، باید در داخل کشور به مدیریت ارزش دهیم.

یزدانی‌خرم تصریح کرد: باید شایسته سالاری صورت بگیرد تا از امکانات و داشته‌های موجود حداکثر استفاده را انجام دهیم.

رئیس سابق فدراسیون والیبال درباره به این نقش داورزنی ه عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش در به تاخیر افتادن انتخابات، اظهارکرد: داورزنی زحمت زیادی برای والیبال کشیده است و اگر او بیاید خیلی بهتر از افرادی است که سابقه فعالیت در این رشته را نداشتند. یک فرد غریبه نزدیک به دو سال وقت نیاز دارد تا تنها والیبال را بشناسد.

یزدانی‌خرم در پایان و در مورد احتمال نامزد شدن افشین داوری برای ریاست فدراسیون والیبال نیز گفت: افشین داوری نمی‌تواند گزینه مناسبی برای ریاست فدراسیون والیبال باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین