کد خبر: ۶۰۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
اتهام تازه ارتش آمریکا به تهران:

بازداشت قاچاقچیان بمب از ایران به عراق!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرفرماندهی ارتش آمریکا در عراق با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای این کشور موفق به دستگیری چهار عضو یک شبکه بزرگ شده‌اند که دست اندرکار قاچاق قطعات ساخت بمب و مواد انفجاری از ایران به عراق بودند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد سحرگاه روز جمعه در جریان عملیات غافلگیرانه نیروهای ویژه ارتش آمریکا در حومه شرقی بغداد (شهرک صدر) دستگیر شدند. در بیانیه ارتش آمریکا گفته شده که افراد دستگیر شده در این عملیات اعضای یک شبکه تروریستی پنهانی بوده‌اند که تسلیحات سبک و مواد اولیه لازم برای ساخت بمب‌های جاده‌ای پیشرفته را از ایران به عراق قاچاق می‌کردند.

این بیانیه همچنین مدعی شده که اعضای شبکه مسئولیت انتقال گروهی شبه‌نظامیان شیعه به ایران را برای فراگرفتن آموزش‌های نظامی به‌عهده داشته‌اند. ارتش آمریکا دستگیر شدگان را به آدم‌‌ربایی‌ و دامن زدن به خشونت‌های فرقه‌ای در عراق نیز متهم ساخته‌است.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که روز پنجشنبه ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را متهم ساخته بود که دی‌ماه گذشته با حمایت‌ تسلیحاتی و آموزشی از نیروهای ارتش المهدی آنان را در انجام عملیات ربودن و قتل پنج سرباز ارتش آمریکا در کربلا یاری کرده‌است. 

چند روز پس از آن حمله تفنگداران آمریکایی با حمله به یک دفتر نمایندگی ایران در شهر اربیل عراق پنج تن از کارکنان آن را به‌زور همراه خود بردند.

فرماندهان ارتش آمریکا طی ماههای اخیر بارها به تکرار اتهاماتی نظیر ارسال مواد و تسلیحات انفجاری پیشرفته از سوی ایران برای شبه‌نظامیان شیعه عراقی و آموزش نفرات ارتش المهدی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین