کد خبر: ۶۰۲۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

عوارض مصرف الکل

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کبد بزرگترین ارگان داخلی بدن بوده و بدن بدون کبد نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد، اظهار کرد: مصرف الکل می تواند زندگی این ارگان داخلی را به خطر اندازد.
عوارض مصرف الکل
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر امید اسلامی در این رابطه گفت: کبد محل ذخیره بسیاری از مواد ضروری در بدن مانند قند و چربی است و تولید بسیاری از مواد ضروری برای بدن در کبد انجام می شود.

اسلامی با بیان اینکه زمانی که الکل مصرف می کنید در واقع با تولید سموم به کبد آسیب می رسانید ادامه داد: مصرف الکل باعث بروز بیماری‌های کبد چرب الکلی، نارسایی کبد و هپاتیت حاد می شود.

وی افزود: بیماری کبد چرب الکلی مرحله نخست از آسیب الکل به کبد است، تجمع چربی که در کبد زیاد شود میزان تخریب سلول های کبد بیشتر می شود و جایگزینی برای سلول ها نیست و فرد دچار نارسایی کبد می شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد بالغین گفت: بیماری کبد چرب الکلی بدون علامت است و ضعف اندام، علائم سوء تغذیه، کمبود پروتئین، چربی و ویتامین ها، تورم شکم، تورم اندام تحتانی، نداشتن تمرکز و اختلال خواب از علائم بیماری نارسایی کبد است.

اسلامی بیان کرد: اگر فردی با مصرف الکل دچار این بیماری ها شود، ضروری است هر چه زودتر الکل را ترک کند چرا که حتی برای درمان بیماری کبد در مرحله پیشرفته و پیوند، نیاز است که فرد الکل را ترک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه فردی که حتی یک بار الکل مصرف کرده تا 14 روز الکل آثار تخریبی بر کبد دارد، خاطرنشان کرد: برای پاک شدن کبد از آثار تخریبی الکل باید فرد سه ماه مصرف نداشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
1
تنها کشوری که نوشیدنی مسموم زیاد گزارش شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
1
همه مرگ ها از نوشیدن در ایران اطلاع رسانی نمی شود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین