کد خبر: ۶۰۲۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

ابوظبی برای میزبانی از نشست معامله قرن اعلام آمادگی کرد

برخی منابع عالی‌رتبه عربی می‌گویند که ابوظبی رسما از طریق «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرده که آماده میزبانی برای برگزاری نشست‌های معامله قرن است.
ابوظبی برای میزبانی از نشست معامله قرن اعلام آمادگی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

وبگاه «الخلیج اونلاین» به نقل از این منابع گزارش کرد که دولت آمریکا با وجود ملاحظاتی که درباره نقش ضعیف امارات در منطقه و کاهش نفوذ آن در مقایسه با دیگر کشورها از جمله عربستان سعودی و مصر دارد، اما با این پیشنهاد موافقت کرده و تصمیم دارد کارگاه بعدی «معامله قرن» در ابوظبی برگزار شود.

بر اساس این گزارش، امارات مسئول تدارک برای برگزاری این نشست بوده و از شخصیت‌های عربی، آمریکایی، صهیونیست و حتی فلسطینی دعوت بعمل خواهد آورد و حال آنکه فلسطینیان این طرح را خطری بزرگ برای آینده مسئله فلسطین می‌دانند.

این منابع همچنین گفتند که رایزنی‌ها درباره «کارگروه منامه» از اوایل ماه آگوست رسما آغاز خواهد شد و این نشست نیز پس از عید سعید قربان برگزار می‌شود و امارات بسیار علاقه‌مند است که نشست مذکور موفقیت کسب کند.

طبق این گزارش، کارگروه ابوظبی به منزله نشست تکمیلی کارگاه منامه خواهد بود و طرف آمریکایی و کوشنر به عنوان نماینده آن تصمیمات جدیدی در خصوص معامله قرن اتخاذ خواهد کرد.

نشست منامه طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) با حضور کوشنر و تعدادی از نمایندگان کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، اردن، قطر و مغرب برگزار شد که با مخالفت‌های شدید تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های فلسطینی و معارضان بحرینی مواجه شد.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین