کد خبر: ۶۰۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۵۹
شیعیان همچنان هدف اصلی آشوب عراق

شنبه خونین در کربلا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کربلا بیش از 60 شهروند عراقی را شهید و 160نفر دیگر را زخمی کرد. این در حالی است که تروریست‌ها ماه گذشته نیز با انفجار بمب دهها شهروند غیرنظامی را در این شهر به خاک و خون کشیده‌ بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس این انفجار بعد از ظهر شنبه به وقت محلی در یک بازار بسیار شلوغ در نزدیکی حرم مطهر امام‌‌ حسین علیه السلام رخ داد. تروریست‌ها بمب را در مسیر زائرانی منفجر کردند که برای ادای فریضه نماز مغرب رهسپار حرم بودند. به محض وقوع انفجار اول، گروهی از افراد برای كمك به زخمی‌های برجای مانده در محل انفجار جمع شدند و در همين حال وقوع يك انفجار ديگر، منجر به افزايش قابل توجه تلفات حادثه شد. محل دقيق انفجار اين خودرو، انتهای خيابان عباس در تقاطع خيابان جمهوری در فاصله نزديكی از «باب‌القبله» حرم ابوالفضل (ع) گزارش شده است.

به گفته سالم کاظم، رئیس اداره بهداشت کربلا حال بسیاری از مجروحین حادثه بسیار وخیم بوده و به احتمال زیاد بر تعداد شهدا افزوده خواهد شد.

به گفته شاهدان عینی صدها نفر از اهالی شهر و اتباع دیگر کشورها بلافاصله خود را به محل انفجار رساندند تا از وضعیت بستگان خود مطلع شوند. جمعیت خشمگین که ظاهرا مقامات محلی را در وقوع این حادثه مقصر می‌دانستند اقدام به پرتاب سنگ به نفرات پلیس کردند و در مقابل نیروهای پلیس نیز با شلیک تیر هوایی سعی در متفرق نمودن آنان و انتقال مجروحین به بیمارستان داشتند.

گفتنی است 24 فروردین ماه نیز انفجار بمب دیگری در شهر کربلا منجر به مرگ 47 نفر و زخمی شدن 224 نفر از اهالی این شهر و زائران ایرانی شده بود.  تا ساعت 20 شامگاه هیچ خبر تائید‌شده‌ای در خصوص  شهادت اتباع ایرانی در این حادثه تروریستی مخابره شده‌است.

روز شنبه همچنین یک بمب‌گذار انتحاری با کوبیدن یک کامیون مملو از مواد انفجاری به خانه رئیس پلیس شهر رمادی 9 پلیس عراقی و شش شهروند غیرنظامی را به قتل رساند.

امواج شایعه
ساعاتی پس از این حمله خونین و غیرانسانی، برخی رسانه‌های عرب از «محاصره كنسولگری ایران در كربلا» خبر داده و مدعی شدند که نیروهای امنیتی عراق به رهبری نظامیان آمریکایی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی آماده می‌شوند! این شایعه با توجه به حمله 3 ماه قبل ارتش آمریکا به دفتر ارتباطی ایران در «اربیل» عراق به سرعت فراگیر شد.

لحظاتی پس از انتشار این شایعه اما، یك مقام مسوول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، این خبر را به شدت تكذیب كرد. 

ظاهراً به دنبال وقوع انفجار عصر روز شنبه، گروهی از مردم خشمگین كربلا به ساختمان استانداری یورش برده و پس از دادن شعارهایی علیه استاندار كربلا، عملكرد نیروهای پلیس در حفظ امنیت شهر را نامطلوب توصیف كردند. 

افراد خشمگین با ترك استانداری به مسیر خود در داخل شهر ادامه دادند و برخی از آنان با برخورد با پلیس، به طرف این افراد سنگ پرتاب كردند. گروهی اندك از این افراد نیز با رسیدن به محل كنسولگری ایران در كربلا، به ماموران محافظ عراقی این محل نیز سنگ پرانی كرده و از این محل متفرق شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین