کد خبر: ۶۰۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

از گرد و خاک تا افزایش دما؛ آخرین وضعیت جوی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها، طی پنج روز آینده، از افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.
از گرد و خاک تا افزایش دما؛ آخرین وضعیت جوی کشور
آفتاب‌‌نیوز :

احد وظیفه شرایط جوی کشور را پیش‌بینی و ا علام کرد: بر اساس تحویل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز (دوشنبه ۷ مرداد) برای برخی نواحی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در سواحل دریای خزر بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: از بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ مرداد) در سواحل شرقی دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نواحی هرمزگان ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه طی پنج روز آینده برای نواحی شرقی کشور، شمال یزد و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود، ادامه داد: در این مدت برای شمال کرمان و اصفهان، قم، تهران، البرز و همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور انتظار وزش باد شدید موقت و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود .

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده شرق دریای عمان و امروز شرق دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: فردا و پس فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ مرداد) افزایش نسبی دما برای قالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت، فردا و پس فردا (سه‌ شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود دمای فردا در بالاترین نقطه به ۳۸ و در پایین‌ترین نقطه به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد. همچنین در روز چهارشنبه ۹ مرداد بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین